پلمپ یک واحد صنفی غیر بهداشتی

یک واحد صنفی در سپیدان، به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم عباسی مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت: در راستای طرح تشدید کنترل و نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بازرسان بهداشت محیط این شبکه به صورت روزانه، در دو نوبت ساعت اداری و غیر اداری از واحد‌های صنفی سطح شهر بازدید می‌کنند.

وی افزود: طی شش ماهه ابتدای امسال، ۲ هزار و ۶۵۵ بار واحد‌های صنفی شهرستان، با حضور بازرسان بهداشت محیط، بازدید شدند.

مریم عباسی با بیان اینکه ۶۳ واحد صنفی متخلف از ابتدای امسال تا کنون به مراجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: با صنوفی که موازین و مقررات بهداشتی را رعایت نکنند و سلامت جامعه را به خطر بیندازند، برخورد جدی می‌شود و در این خصوص یک واحد متخلف نیز، پس از طی مراحل قانونی و تشکیل پرونده قضایی، تعطیل شد.

مسئول واحد بهداشت محیط ادامه داد: این واحد صنفی به علت رعایت نکردن اصول و موازین بهداشتی مانند رعایت نکردن یخ زدایی گوشت، قرار دادن گوشت منجمد به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط، درج نکردن تاریخ ورود مواد غذایی به یخچال، نداشتن کارت تندرستی، رعایت نکردن نظافت و توجه نداشتن به توصیه‌ها و اخطار‌های بازرسان بهداشت محیط، مطابق ماده ۱۳ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی و بهداشتی متخلف شناخته و تعطیل شد.

عباسی اضافه کرد: برای تامین سلامت مردم و ارتقای شاخص‌های کیفی مواد غذایی، همه مراکز تهیه و توزیع موادغذایی بویژه مراکز تهیه و توزیع حساس، همواره مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی، با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در سطح عرضه، می‌توانند با سامانه مدیریت مردمی ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ن

تعطیلی واحد صنفی غیر بهداشتی در سپیدان

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار