همراه باشهدا؛

زندگی نامه شهید نوروزی

شهیدنوروزی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جوانمرد در پادگان جلدیان به خدمت پرداخت در سال 59به عضویت سپاه پاسداران درآمد.

زندگی نامه شهید نوروزیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سردار غلامعلی نوروزی در سال 1335 در روستای تازکند از توابع نقده در خانواده ای متدین و مذهبی به دنیا آمد تحصیلات خود را تا دوره ابتدائی ادامه داد و به دلیل معضلات عدیده و تنگدستی نتوانست به ادامه تحصیل بپردازد و به ناچار همراه پدر به کشاورزی و دامداری پرداخت.


پدرش در سال 1351 به رحمت ایزدی پیوست و شهید نوروزی عهده دار امرار معاش خانواده گردید. پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان جوانمرد در پادگان جلدیان به خدمت پرداخت در سال 59 رسما به عضویت سپاه پاسداران درآمد و مسئولیت پایگاه مملو را بر عهده گرفت و در مبارزه با ضد انقلاب بر اثر اصابت تیر مجروح گردید.


بار دیگر بر اثر برخورد با مین از ناحیه چشم و دست آسیب دید. عاقبت در تاریخ 65/5/22 در پیکار مزدوران داخلی بر اثر اصابت گلوله های آتشین دشمن ناتوان در منطقه سرشاخان به فیض شهادت نائل آمد.

 فرازی از وصیت نامه شهید

«از مؤمنان كسانی هستند كه آنچه را با خدا عهد كردند راست می كنند پس از ایشان است آن كه گذراند پیمان خویش را و از ایشان است آن كه انتظار كشد و تبدیل نكردند باز تبدیلی.»
(سوره مباركه احزاب - آیه 23)

با درود و سلام بر انبیاء الهی بخصوص اشرف الانبیاء و خاتم انبیاء محمد(ص) و ائمه معصومین و تمامی رهروان راهشان از بدو خلقت بشری تاكنون، و با سلام بر امام امت، این اسوه مقاومت و امت قهرمان و با درود به ارواح طیبه شهدا راه حق و آزادی خصوصاً گلگون كفنان انقلاب خونبار اسلامی مخصوصاً شهدای قهرمان شهرستان نقده.

تاریخ خونبار اسلامی شاهد ایثار و فداكاریهای بسیاری است. درخت خونبار اسلام خونهای بسیاری به پای خود ریخته تا بارور گشته است و مؤمنین و فداكاران كثیری را شاهد بوده است تا اینكه در عصر ما این امر به اوج خود می رسد.
عصر ما به راستی شاهد صحنه های مبارزه واقعی ایمان با كفر است و ملت ما به راستی پرچمدار برقراری حكومت عدل اسلامی در سراسر گیتی است و برای برقراری حكومت عدل جهانی و زمینه سازی حكومت جهانی حضرت مهدی(عج) خونها لازم است، [شجاعت ها و ایثارها می خواهد]، خون شهدائی چون شهید پاسدار نستوه غلامعلی نوروزی را می طلبد.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدغلامعلی نوروزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.