رئیس تبلیغات اسلامی اهر،از فعالیت 165 هیات عزاداری دارای مجوز در سطح شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت‌الاسلام علی ستاری رئیس تبلیغات اسلامی اهر گفت: برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم با هیات‌های مذهبی،کانون مداحان و ستاد شئونات اسلامی شهرستان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر محرم انجام شده تا شاهد برگزاری عزاداری‌های شایسته و در خور شأن امام حسین (ع)در شهرستان جهت ترویج فرهنگ عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله(ع) باشیم.

وی گفت: هم اکنون 35 مورد هیات‌های فاقد مجوز داریم که متأسفانه با وجود پیگیری‌ها اقدام به اخذ مجوز کرده‌اند که لازم است نماینده این هیات‌ها در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوز لازم اقدام کنند.

این مقام مسوول افزود: برخی دستجات شمایل‌های منتصب به ائمه معصومین در هیات‌‌های خود نصب کرده‌اند که لازم است پیگیری‌های لازم از سوی مجاری قانونی صورت گیرد تا نسبت به حذف این نوع شمایل و عکس‌ها که هیچ منبع قابل استنادی ندارند، اقدام عاجل شود.

ستاری همچنین از اعزام روحانیون و طلایه‌داران تبلیغ به روستاها و مناطق دورافتاده همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) خبرداد و اظهار امیدواری کرد در این راستا بتوانیم در ترویج فرهنگ عاشورا و اهل‌بیت (ع) گام‌های عملی برداریم.

وی در پایان از دستجات و هیات‌های حسینی خواست با رعایت نظم با عزاداری‌های سنتی و جذب جوانان به هیات‌ها در ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال آن به نسل جدید تلاش کنند.

 

اعزام روحانیون و طلایه‌داران تبلیغ به روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار