رئیس دانشگاه آزاد از ضرورت بهره مندی از علم برای ثروت آفرینی در کشور خبر داد.

ضرورت بهره مندی از علم برای ثروت آفرینی در کشور/ دانشگاه آزاد سرمایه های موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم تکریم رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و معارفه سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت امام سوگواری اباعبدالله و تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس، مهم ترین مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی را پژوهش در راستای خدمت و رفع نیاز مردم عنوان کرد و گفت: امروز دیگر دوره آموزش برای آموزش و پژوهش برای پژوهش به پایان رسیده است و باید از علم در راستای ثروت آفرینی استفاده کرد.

رهبر، تولید ثروت از علم را وظیفه اساتید و اعضای هیئت علمی دانست و افزود: باید برای رسیدن به این امر از امکانات، توانمندی ها، پتانسیل ها و ظرفیت‌های موجود دانشگاه و دانشجویان بهره برد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حال حاضر 32هزار عضو هیئت علمی دارد که این رقم بیش از 60درصد عضو هیئت علمی کشور است، تصریح کرد: دانشگاه آزاد یکی از بزرگترین دانشگاه‌های کشور در زمینه اعضای هیئت علمی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی،کارکرد نسل اول دانشگاه ها را تربیت کادر ، نسل دوم را تولید علم و نسل سوم را کارآفرینی و تولید ثروت دانست و گفت: در دهه های 60، 70 و 80 که آموزش تحصیلات تکمیلی داوطلبان با مشکل روبه رو بود، دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه گذاری مناسب این مشکل را حل کرد.

رهبر با تاکید بر اینکه سرمایه کشور تجهیزات، ساختمان، آزمایشگاه و ماشین آلات نیست، بلکه نیروی انسانی است؛ خاطرنشان کرد: سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی است و دانشگاه آزاد اسلامی باید این سرمایه موجود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ابزار مهم برای رسیدن به اهداف و مأموریت های دانشگاه آزاد اسلامی را مدیریت، برنامه ریزی دقیق و منسجم، همکاری، همدلی و همیاری تمامی مجموعه دانشگاه اعم از ریاست و کارکنان دانست و بیان کرد: اعضای هیئت علمی باید در زمینه تحقیقات و توسعه به منظور تولید ثروت از علم به کمک بخش صنعت و کشاورزی آمده و برای کمک به توسعه و رونق صنعت به این بخش کمک کنند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش های رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، گفت: امیدوارم سرپرست جدید این دانشگاه با همت، تلاش و همدلی همه اعضای هیأت علمی و کارکنان در جهت رسیدن به اهداف بلند دانشگاه آزاد اسلامی گام بردارد.

قدردان زحمات و رشادت های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام باشیم

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام ایوب سلحشورنیا مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم با بیان اینکه شهدا نماد صبر و عزت ایران اسلامی هستند، گفت: شهدای ایران اسلامی نماد استقامت هستند و به خوبی توانستند با گذشت و همت سبب افتخار آفرینی شوند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه امروز مردم و مسئولان باید قدردان زحمات و رشادت های شهدا، جانبازان و رزمندگان اسلام باشند، اظهار کرد: جانبازان و رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به خوبی توانستند نقش آفرین باشند.

حجت‌الاسلام سلحشورنیا در ادامه با بیان اینکه مدیریت پیشین دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به خوبی توانست این دانشگاه را مدیریت کند، اظهار کرد: حیدری، مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی فردی متعهد، مومن و انقلابی است و امیدواریم با مدیریت او دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی به اهداف عالیه خود دست یابد.

تاسیس 8 آزمایشگاه داروسازی در واحد اراک

 علیرضا نظام آبادی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هم در این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه ای است که حاصل تلاش های مسئولان است.

وی با بیان اینکه امروز دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی سبب افتخار آفرینی در کشور شده اند، اظهار  کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در بین دانشگاه های مطرح کشور توانسته‌اند در رشته های گوناگون به مقام های خوب دست یابند و سبب افتخار آفرینی شوند.

وی ادامه داد: یکی از نتایج و دستاوردهای دانشگاه علاوه بر آموزش بیش از صدها نفر، ارتقاء جایگاه استان مرکزی از رتبه 26 به رتبه هفت در کشور در زمینه آموزش و ترویج فناوری نانو بوده است.

نظام آبادی با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در حوزه‌های علمی اقدامات بسیار خوبی را انجام دهد، بیان کرد: اخذ مجوز شبکه فناوری ریاست جمهوری در واحد اراک و تاسیس هشت آزمایشگاه داروسازی و خرید تجهیزات آزمایشگاهی برخی از اقدامات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی هفت واحد مجری مقطع دکترا تخصصی هستند، گفت: واحدهای اراک، ساوه، خمین، نراق، محلات، آشتیان و تفرش، واحدهای مجری مقطع دکتری تخصصی در استان مرکزی هستند.

نقش آفرینی دانشگاه آزاد  در کشور

همچنین در ادامه حیدری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید با تلاش و همت در مسیر جذب سرمایه قدم برداریم و باید بدانیم این مهم قطعاً شدنی است.

وی ادامه داد: امروز در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی پتانسیل های بسیاری وجود دارد و باید از تمامی ظرفیت‌های استان در مسیر دستیابی به اهداف بهره مند شد.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید فرهنگ رکن اصلی دانشگاه ها باشد و باید در مسیر فرهنگ کوشش و پیشرفت کنیم.

وی در ادامه دانشگاه آزاد اسلامی اراک را پیشرو در موضوعات فرهنگی دانست و افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی برند قرآن و عترت است و به خوبی توانسته است در کشور مطرح و نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار