رزم حسینی: طرح نجات در ریگان بومی‌سازی می‌شود

استاندار کرمان گفت: طرح نجات برای شهرستان ریگان بومی‌سازی می‌شود و به مرحله اجرا درمی‌آید و هر کدام از دستگاه‌ها به صورت داوطلبانه در این طرح مشارکت داشته باشند.

طرح نجات در ریگان بومی‌سازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ استاندار کرمان علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان در شهرستان ریگان اظهار داشت: یکسری اقدامات برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ریگان در حال انجام است.


وی بیان داشت: طرح نجات برای یکپارچه‌سازی نهادها در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سه محله شهر کرمان در حال اجراست که کارنامه خوبی دارد و طرح نجات برای شهرستان ریگان بومی‌سازی می‌شود و به مرحله اجرا درمی‌آید و هر کدام از دستگاه‌ها به صورت داوطلبانه در این طرح مشارکت داشته باشند.


استاندار کرمان تاکید کرد: هرچه فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی توسعه یابد به همان نسبت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.


رزم‌حسینی ادامه داد: اقدامات زیربنایی بسیار خوبی در شهرستان ریگان طی دوران پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته است.


وی از شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه‌گنج سخن به میان آورد و عنوان کرد: اقداماتی که طی چهار سال گذشته در قلعه‌گنج صورت گرفته، نتایج بسیار شگفت‌انگیزی داشته است و طی سال جاری خودکشی در قلعه‌گنج نداشته‌ایم و آمار بیکاری از 29 درصد به 6 درصد کاهش یافته است.


استاندار کرمان با اشاره به اینکه از معین‌های اقتصادی نباید توقعات غیرواقعی داشت، ظهار داشت: معین‌های اقتصادی در مناطق هشت‌گانه استان کرمان مسؤولیت کاهش آسیب‌های اجتماعی را بر عهده گرفته‌اند و معین‌های اقتصادی در شهرستان ریگان افزایش می‌یابد.


رزم‌حسینی اضافه کرد: مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان را باید گسترش دهیم و مسؤولان با هر گرایشی باید پای کار آیند و با ایجاد شغل و رفع بیکاری برای رفع آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.


وی تصریح کرد: مثلث توسعه اقتصادی می‌خواهد بگوید همه ما همدل هستیم و دعوای سیاسی نداریم و افرادی که دعوای سیاسی دارند باید توسط مردم حذف شوند، آنگاه می‌توان توسعه را در مناطق مشاهده کرد.


استاندار کرمان افزود: ماشین‌آلات مالچ‌پاشی در ریگان فروخته شده است و توفان شن اقدامات دوران گذشته را هم از بین برد و ما مالچ‌پاشی را دوباره از سال گذشته در این خطه آغاز کردیم.


وی با انتقاد از پرداخت یارانه‌ها بیان کرد: عزت ما را با یارانه به ذلت تبدیل کردند و علمای دین به مردم بگویند، یارانه‌ها را در صندوق‌های خرد روستایی بیاورند و آن را برای عزت خودشان خرج کنند.


استاندار کرمان از شهید حججی سخن به میان آورد و تصریح کرد: زمانی که افرادی مانند شهید حججی سرشان را در راه آبادانی و آزادی کشورشان می‌دهند در حالی که می‌توانند، تسلیم شوند، این نشان می‌دهد ملت ما به این سادگی‌ها تحقیر نمی‌شود.


رزم‌حسینی گفت: می‌توان استان کرمان را با استفاده از ظرفیت‌های این خطه ساخت و در حالی شاهد تمسخرها و بی‌اعتنایی‌ها در آغاز اجرای پروژه‌های استان کرمان بودیم که امروز مقام معظم رهبری از شهر نمونه اقتصاد مقاومتی تعریف و تمجید می‌کنند و این طرح مورد توجه دولت است.


وی عنوان کرد: مشاغل خانگی در ریگان شناسایی شود تا ما سفارش‌های لازم را توسط موسسات مختلف به شاغلان در این بخش ارائه دهیم.


استاندار کرمان یادآور شد: سعی می‌کنیم شورای اجتماعی و فرهنگی استان کرمان را هر سه ماه یک بار در شهرستان ریگان برگزار کنیم.


رزم‌حسینی ابراز داشت: راه‌اندازی مرکز پیشگیری از اعتیاد و درمان اعتیاد در شهرستان ریگان مورد بررسی قرار گیرد.


وی متذکر شد: به دلیل موازی‌کاری‌هایی که توسط دستگاه‌های دولتی صورت می‌گیرد، بنابراین آثار کارها آن چیزی نیست که مورد انتظار حکومت باشد و طرح نجات برای این است که از موازی‌کاری‌ها جلوگیری شود.


استاندار کرمان تاکید کرد: حریت همه مسؤولان در جمهوری اسلامی این است که کار انجام دهند و اگر هدف دیگری داشته باشد، نباید مسؤول باشند و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا کاری را پیش ببریم و باید مسائل حاشیه‌ای را هم کنار بگذاریم.


رزم‌حسینی بیان داشت: جامعه هدف در طرح‌های اشتغالزایی شامل افراد غیر زیرپوشش کمیته امداد، معتادان بهبودیافته و افراد جویای کار است.

 

انتهای پیام/س

 

رزم حسینی: مشاغل خانگی در ریگان شناسایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار