کشف بیش از ۳۴ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان این استان در چند ماه اخیر علاوه بر کشف ۳۴ تن و ۱۶۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر ۸۴ قاچاقچی را نیز در این رابطه دستگیر کردند.

کشف بیش از ۳۴ تن انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زاهدان ، سرتیپ دوم پاسدار سعید کمیلی افزود: ماموران مستقر در یگان‌های مرزی سیستان و بلوچستان به منظور پایش و حراست از مرز‌ها موفق شدند در ماه‌های گذشته مقادیر قابل توجهی مواد مخدر و سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند.

وی افزود: مرزداران سیستان و بلوچستان در چند ماه گذشته علاوه بر دستگیری ۸۴ نفر قاچاقچی مسلح ، ۳۴ تن و ۱۶۵ کیلوگرم مواد مخدر شامل هروئین، مرفین، کراک، تریاک، حشیش و ۱۰۰ قبضه سلاح را کشف و ضبط کردند.

وی بیان کرد: با گسترده‌تر شدن پایش‌های هوایی و زمینی در نوار مرز سیستان و بلوچستان در ۶ ماه اول سال، موفق به توقیف ۳۹۴ دستگاه خودرو و شناور حامل بار قاچاق، دستگیری ۳۳۴ نفر قاچاقچی کالا و سوخت، جلوگیری از قاچاق بیش از ۶۷۹ هزار ۲۷۴ لیتر فرآورده‌های سوختی به خارج از کشور، جلوگیری از ۳۲ هزار و ۷۱۲ کیلوگرم برنج و ۷۳ هزار و ۱۳۶ متر پارچه قاچاق به داخل کشور از جمله موفقیت‌های مرزبانی این استان است.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان با اشاره به دستگیری اتباع بیگانه غیرمجاز گفت: با اقدامات موثر مرزداران در ماه‌های گذشته ۱۶۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیف، ۱۴ هزار و ۲۹۶ نفر متجاوز مرزی دستگیر و ۵۲۵ هزار و ۴۳۵ نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز نیز از کشور طرد شده اند.

سردار کمیلی اظهار داشت: به منظور برقراری امنیت پایدار در منطقه و استیفای حقوق مرزنشینان، در ماه‌های گذشته هفت جلسه ملاقات مرزی با مرزبانان کشور مقابل برگزار شد.

وی ادامه داد: در این ملاقات‌ها ضمن تاکید بر همبستگی و تعامل بیشتر بین دو طرف مذاکره کننده، توافقاتی از قبیل: چگونگی نحوه مبارزه با اشرار مسلح و قاچاقچیان مواد مخدر، اقدامات مشترک برای کاهش تجاوزات مرزی، حل مسائل و مشکلات مرزی و نحوه تردد اتباع ۲ کشور بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ف

 کشف انواع مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.