هیچ کمبودی در زمینه تامین گوشت مورد نیاز مردم استان کرمانشاه وجود ندارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: در هفته گذشته مقدار 4 تن گوشت گوسفند یارانه ای بدون دنبه با کیلویی 33هزار تومان در بین همشهریان توزیع گردیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت:در این راستا و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، در روزشنبه اول مهرماه سالجاری مقدار 14 تن گوشت گوساله گرم وکیوم شده باقیمت هر کیلو گرم بین 28هزار تومان تا 29هزار تومان ( مرکز استان ۲۸و شهرستانها ۲۹ هزار تومان) با هماهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در بین هیات مذهبی توزیع گردیده و در روز پنجشنبه ۶مهرماه سالجاری نیز 15 تن دیگر توزیع می گردد.


شهبازی بیان  کرد: در حال حاضر حدود 46 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی با کیلویی 22هزار تومان در سردخانه پشتیبانی امور دام استان وجود داشته و قیمت آن برای مصرف کننده 23هزار تومان مي باشد.


وی افزود: استان کرمانشاه یکی از استان های دام خیز کشور بوده که سالانه حدود 36هزار تن گوشت قرمز در این استان تولید می گردد که 26هزار تن آن در داخل استان مورد استفاده قرار گرفته و 10هزار تن آن قابلیت صادرات را دارد و این ظرفیت یک قابلیت بسیار مهم برای استان کرمانشاه می باشد.


شهبازی بیان کرد: در سال گذشته حدود 250هزار راس دام زنده از این استان به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر گردیده، اما از دی ماه سال گذشته به علت سیاست های وزارتخانه و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت گوشت و تامین نیاز داخل کشور صادرات دام زنده متوقف گردید.


وی افزود: همچنین میزان ذخیره مرغ منجمد در انبار شرکت پشتیبانی امور دام استان 80 تن بوده که قیمت آن در درب سردخانه پشتیبانی امور دام 5300 تومان و قیمت آن برای سایر شهرستانهاي استان 5800 تومان به لحاظ بعد مسافت می باشد.


وی افزود: توزیع 244 تن برنج هندی 1121 در ایام ماه محرم بین هیات مذهبی و مردم استان از دیگر اقدامات این سازمان در جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت ها و حمایت از اقشار مصرف کننده استان بوده و این برنج در بین فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های کارمندی و گارگری و فروشگاه های بزرگ برای توزیع در بین مردم قرار گرفته است.


شهبازی  قیمت برنج در درب انبار شرکت غله و بازرگانی به ازای هر کیلو گرم 4000 تومان و برای مصرف کننده هر کیلو گرم آن 4300 تومان در سرتاسر استان اعلام کرد.


شهبازی سهم استان از لحاظ شکر 250 تن باقیمت هر کیلو گرم درب انبار 2520 تومان و برای مصرف کننده 2820 در نظر گرفته شده که به لحاظ پایین بودن قیمت شکر در سطح بازار استقبال چندانی برای فروش شکر صورت نگرفته است.


رئیس سازمان جهادکشاورزی در پایان مجددا تاکید کردند که ذخیره سازی گوشت در استان به اندازه کافی صورت گرفته و هيچگونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد و توزیع گوشت گرم گوسفندی وارداتی بدون دنبه با برنامه ریزی صورت گرفته از هفته آینده از سرگرفته خواهد شد.

 

انتهای پیام/ز

توزیع گوشت گرم گوسفندی از هفته آینده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار