عضوگیری از زندانیان؛ شیوه جدید عضوگیری داعش

روزنامه لوفیگارو فرانسه در مطلبی به شیوه جدید گروه تروریستی داعش برای عضوگیری از طریق اینترنت و ارسال پیام برای زندانیان پرداخت.

عضوگیری از زندانیان؛ شیوه جدید عضوگیری داعشبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه لوفیگارو در مطلبی به این موضوع پرداخت که داعش حتی هنگامی که در موقعیت ضعف باشد نیز می تواند راهی برای عضوگیری پیدا کند. در واقع، گروه تروریستی داعش از اول سپتامبر شیوه دیگری را برای عضوگیری پیدا کرده است و آن عضوگیری از زندانیان است. تازه ترین مورد از این شیوه، در بلژیک انجام گرفته است و به همین علت اکنون تحقیق قضایی در همین باره آغاز شده است.

لوفیگارو تاکید کرده است که گروه تروریستی داعش استاد عضوگیری در هر شرایطی است. اینترنت در این خصوص کمک شایانی به این گروه کرده است. از طریق شبکه های اجتماعی، گروه تروریستی داعش مسئولیت عملیات تروریستی که در مناطق مختلف جهان انجام می دهد، برعهده می گیرد و از همین طریق هم اکنون برای جذب افراد بسیار نفوذپذیر و ضعیف استفاده می کند. در اوایل ماه سپتامبر امسال مورد بی سابقه ای در زندان سن-ژیل در بلژیک روی داد. ماجرا از این قرار بود که یک زندانی نامه ای دریافت کرد که در آن از او دعوت شده بود به عضویت داعش در آید. در این نامه به فرد گیرنده قول داده شده بود در صورتی که این کار را انجام دهد قطعه ای زمین به او داده خواهد شد. در این نامه حتی نوشته شده بود که چگونه او برای عضویت در داعش، باید خود را به سوریه برساند. در متن نامه خطاب به زندانی نوشته شده بود اگر می خواهد زندگی اش معنا و مفهومی پیدا کند باید هر طور شده است خود را به مناطق نبرد داعش برساند.

کاتلین وان دو ووه، سخنگوی سازمان زندان های بلژیک در این باره می گوید:« برای نخستین بار است که شاهد عضوگیری این چنینی برای گروه تروریستی داعش هستیم.»

وی افزود فردی که این نامه را دریافت کرده بود هرگز سابقه اقدامات تروریستی نداشته است. او به خاطر مواد مخدر و دزدی به زندان افتاده است.

این مسئله از آنجا مهم است که بلژیک و فرانسه در میان کشورهای اروپایی، بیشترین میزان شهروندان شان به گروه تروریستی داعش و به صفوف این گروه در مناطق جنگی عراق و سوریه پیوسته اند. بر اساس این گزارش، طی سال های گذشته تاکنون 412 بلژیکی وارد مناطق نبرد داعش در عراق و سوریه شده اند که تنها 30 درصد آنها به بلژیک بازگشته اند. از 288 نفری که در مناطق نبرد گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه باقی مانده اند 126 نفر آنها کشته شده اند.

در همین راستا، روز چهارشنبه همین هفته یک اسپانیایی مغربی تبار که اسپانیا او را متهم کرده بود از بلژیک یک هسته عضوگیری برای گروه تروریستی داعش را هدایت می کند و از همانجا برای انجام عملیات تروریستی در اسپانیا برنامه ریزی می کرد در نزدیکی بروکسل بازداشت شد. این مرد 26 ساله مظنون است که از سال 2014 از طریق خانه اش و در کافه های بروکسل برای این گروه تروریستی عضوگیری می کرده است. این فرد با افراد دیگر این هسته، ویدئویی های را درباره چگونگی انجام عملیات تروریستی انتحاری داد و ستد می کرد.

 

انتهای پیام/

شیوه جدید عضوگیری گروه تروریستی داعش

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۶
هرچه زودتر میخواد از شرشون خلاص بشن
آخرین اخبار