برگزاری مراسم گرامیداشت شهید "حاج محمد سعید توفیقی" در سنندج

مراسم گرامیداشت بیست وهشتمین سالگرد شهادت شهید "حاج محمد سعید توفیقی" روز گذشته با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان وسازمان بسیج هنرمندان  در پردیس سینما بهمن سنندج برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛در این مراسم سردار سرتیپ حاج حسین دقیقی کاشانیان مشاورعالی فرمانده کل سپاه کشور ،سردار ربیعی معاون سازمان بازنشستگان سپاه،سردار سرتیپ دکتربهرام حسینی مطلق فرمانده دافوس،سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان،وجمعی ازمدیران ومسئولان استانی ،اهالی روستای اشکفتان ونران وخانواده شهید توفیقی نیز حضور داشتند.

امین مرادی رییس حوزه هنری استان در این مراسم ضمن عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم و همچنین گرامیداشت یاد وخاطره شهدا به ویژه شهیدمحسن حججی گفت: بی شک یاد کردن از شهدای ایران آن هم شهدای کردستان یکی از نیازها و وظایف اصلی متولیان فرهنگی در این استان است.

وی افزود: شهدای پیشمرگ مسلمان کرد در کردستان در شرایطی به دفاع از اسلام وانقلاب به پاخواستندکه این دیار از دو جبهه گروهک های ضد انقلاب وبعث عراق مورد تهاجم قرارگرفته بود.

مردادی با اشاره به ادای دین حوزه هنری به عنوان یک نهاد فرهنگی در برابر شهید حاج توفیقی گفت:این شهید والا مقام دستی برآتش هنرداشتند وقبل از ورود به سازمان پیشمرگان مسلمان کرد یک هنرمند نقاش بو دندکه آثار هنری بسیاری از ایشان به جای مانده است.

وی گفت:حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در کنار تمام فعالیت های هنری وفرهنگی به ادبیات پایداری نگاه ویژه داردواین بخش را طی چند سال اخیربه عنوان یکی از اولویت های مهم خود در نظر گرفته است.

مردای در پایان با اشاره به چاپ چند عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس توسط این حوزه گفت: به شکل جدی دنبال آن هستیم که نخبگان فرهنگ وهنر را تشویق وترغیب کنیم که در کنار تولید آثار فاخرگامی هرچندکوچک در جلوگیری از تحریف وبه فراموشی سپردن تاریخ دفاع مقدس در منطقه برداریم.

محمد الله مردای مدیر کل اموال تمکین استان کردستان در ادامه این مراسم گفت:تلاش در جهت تثبت ارزش ها، مهمترین وظیفه مردم است.

وی با اشاره به حوادث امروز منطقه خصوصا موضوع رفراندوم در منطقه اقلیم کردستان عراق گفت:در کمال تاسف یکی از سران کرد عراقی می گویدما صدبار از اسراییل به واسطه حمایت از کردهای عراق متشکریم وما درجواب ایشان می گوییم ما هم صدبار برای این به ظاهر رییس متاسفیم که اینقدر ساده لوحانه به وقایع پیرامون خود می نگرند.

این رزمنده پیشمرگه مسلمان کرد افزود:کردها هرجا که باشند ایرانی اندواز خصوصیات بارزکردها،شرف،شجاعت،تدبیروخرد است وهیچ کرد با شرف وباغیرتی در دام صهیونست هایی که تمام تلاششان کشتارمسلمانان از هرقوم ونژادی است نمی افتند.

وی در پایان این مراسم  به خاطرات وخصوصیات اخلاقی شهید توفیقی پرداخت.

انتهای پیام/م

 تلاش در جهت تثبت ارزش ها، مهمترین وظیفه مردم است

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.