برگزاری کارگاه آموزشی استفاده صحیح ازوسایل کمک توانبخشی دراردکان

کارگاه آموزشی آشنایی و استفاده صحیح ازوسایل کمک توانبخشی ویژه معلولین ضایعه نخاعی و خانواده های آنان در اردکان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمد علی دهقان کارشناس توانبخشی گفت : وسایل کمکی در فرآِیند توانبخشی نقشی بی بدیل و انکار ناپذیر دارند و از موثرترین عوامل در بازتوانی افراد دارای معلولیت می باشند

دهقان افزود : استفاده از وسایل کمکی در انجام مستقل وظایف و نقشها ی معلولان در زندگی فردی و اجتماعی و ارتقاء سطح کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد .

وی یکی از الزامات کاربرد وسایل کمکی درافراد معلول را توجه و اهتمام به آموزش به ویژه خانواده ها و استفاده کنندگان از این وسایل دانست و گفت : آموزشهای لازم در زمینه استفاده صحیح وسایل کمکی از تشدید معلولیت و عوارض جبران ناپذبر آن کاسته و به فرد در بکارگیری شیوه های موثر دسترسی به خدمات و مشارکت در فعالیتهای اجتماعی ، فرهنگی واوقات فراغت کمک می کند .

این مسئول تصریح کرد: سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل های جاری خود پس از مطالعه و بررسی نیازهای افراد معلول در گروههای مختلف و طی فرآیند طی شده در کمیته های تخصصی استانها اقدام به تأمین و توزیع وسایل و تجهیزات کمکی توانبخشی ،تشک مواج،تشکچه ویلچر،ویلچر حمام-عصا،واکر، و توزیع لوازم بهداشتی ،لوازم پانسمان،کیسه،سوند،بتادین،سرم شستشو ، می نماید .

وی افزود : کارگاه معلولین ضایعه نخاعی به بیان مشکلات و محدودیت های خود در مواجهه با زندگی شهری پرداختند و راه حلهای موجود را بررسی کردند و در نهایت تصمیم گیری شد که در اولین فرصت اقدام به تشکیل انجمن یا تشکل معلولین ضایعه نخاعی شهرستانهای اردکان و میبد نمایند. در حال حاضر 27 معلول ضایعه نخاعی زیرپوشش اداره بهزیستی اردکان هستند .

کارگاه آموزشی آشنایی و استفاده صحیح ازوسایل کمک توانبخشی با حضور 25 نفر از معلولان ضایعه نخاعی و خانواده های آنها و همچنین کارشناسان مراکز غیردولتی شهرستان، در محل مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی راه تربیت شهرستان اردکان برگزار شد. 

انتهای پیام/ ی

کارگاه آموزشی استفاده صحیح ازوسایل کمک توانبخشی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار