حسینیان گفت: بیش از ٥٠ هزار نَفَر از زوار ایرانی در دهه نخست محرم در کربلا حضور پیدا کرده‌اند.

بيش از 50 هزار عاشق حسینی دهه اول محرم زائر کربلا هستندمیر مسعود حسینیان در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حال و هوای این روز‌های شهر‌های مقدس عراق اظهار کرد: بیش از ٥٠ هزار نَفَر از زوار ایرانی در دهه نخست محرم در کربلا حضور پیدا کرده‌اند و کربلا، نجف، سامرا و کاظمین این روز‌ها حال و هوای خاصی را دارند.

حسینیان گفت: اهتزاز پرچم‌های سیاه وحضور دسته‌جات عزاداری در خیابانها، سیاهپوش کردن حرم‌های مطهر و صحن‌های مقدس از ویژگی‌های این روز‌های کربلاست.

وی افزود: تمامی عتبات مقدس حسینی، عباسی و صحن‌های مطهر با پرچم‌های مشکی عزاداری پوشیده شده و در شب اول محرم نیز پرچم سرخ حسینی با پرچم سیاه عزاداری تعویض شد.

حسنیان با بیان اینکه در بین عرب‌ها مرسوم است، اگر کسی کشته شود، اما انتقام خونش گرفته نشود، بالای قبر او پرچم قرمز می‌افرازند تا وقتی که انتقام خونش گرفته شود، گفت: اینکه بر فراز مرقد مطهر امام حسین (ع) پرچم قرمز برافراشته شده، به همین نیت و دلیل است.

وی ادامه داد: موکب‌های عزاداری و پذیرایی از زوار حسینی در اکثر نقاط کربلا به‌ویژه اطراف حرمین مطهر امام حسین، حضرت عباس (ع) و بین الحرمین دیده می‌شوند و مردم با آنچه که در توان دارند از زوار پذیرایی می‌کنند.

سرکنسول ایران در کربلای معلی اضافه کرد: جمعیت زیادی از زوار حسینی از شهر‌ها و کشور‌های گوناگون مانند پاکستان، افغانستان، لبنان و ایران خود را به کربلا رسانده‌اند.

او‌ با اشاره به اینکه بیش از ٢٠ هزار نَفَر از هموطنانمان از طریق حج و زیارت و شرکت شمسا در کربلا حضور دارند، بیان داشت: بیش از این تعداد هم زائران آزاد در کربلا داریم.

 وی تصریح کرد: توقع داریم افرادی که از ایران برای شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان به کربلا می‌آیند بر مبانی سنتی عزاداری تاکید داشته باشند و از یک سری مسائلی که در سال‌های اخیر تشدید شده و در روز عاشورا هم نمود‌هایی دارد و باعث سواستفاده معاندین و مخالفین شیعه می‌شود، خودداری کنند.

سرکنسول ایران در کربلا خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم جمعیتی که در کربلا وجود دارد از همه کسانی که افراد سن بالا یا کودک با خود به همراه دارند، می‌خواهیم تا کارت مشخصاتی که حاوی اطلاعات اولیه مانند شماره تلفن و هتل است، را بر گردن این عزیزان بیاویزند تا در صورت گم شدن بتوانیم آنان را به محل اقامتشان برسانیم.

وی گفت: روسای کاروان‌ها هم کارت محل استقرار یا هتل زوار را به آنان بدهند تا از طریق این کارت به راحتی محل أقامت خود دا پیدا کنند.

انتهای پیام/

جمعیت زیادی از زوار حسینی از شهر‌ها و کشور‌های گوناگون خود را به کربلا رسانده‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار