برگزاری عصری با شعر و خاطره در مازندران

عصری با شعر و خاطره ی « آن را که خبر شد... » در حوزه هنری مازندران برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، برنامه عصری با شعر و خاطره که به کوشش دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری مازندران و با حضور جمعی از شاعران و ادیبان استان برگزار شد، سرهنگ علی اکبر محمدپور از یادگاران دفاع مقدس به بازگویی گوشه هایی از خاطرات خود پرداخت.


میثم رنجبر مسئول دفتر آفرینشهای ادبی حوزه هنری مازندران در ابتدای این نشست، انگیزه برگزاری این محفل را رویارویی شاعران با رزمندگان دوران دفاع مقدس و آشنایی بیشتر با فضای جنگ و رخدادهای معنوی آن دوران برشمرد و در ادامه ابراز امیدواری کرد که با این چنین برنامه هایی هنرمندان شناخت و انگیزه های لازم برای تولید آثار ارزشی را دریافت کنند.


در ادامه این محفل سرهنگ علی اکبر محمدپور از یادگاران دفاع مقدس با بازگویی برخی خاطراتش ، گفت: در ایام دفاع مقدس حوادثی رخ میداد که امروزه شاید برای برخی قابل باور نباشد، حال آنکه این شما شاعران و هنرمندانید که با بیان شیوا و هنرمندانه تان میتوانید به بازگویی و ترسیم آن رشادتها همت کنید.


وی همچنین افزود: فضای آن سالها سراسر ایثار و رشادت و معجزه بوده و شناخت آن دوران و آن انسانهای وارسته مستلزم ساعتها مطالعه و برگزاری محافل بسیاری است.


سینا دلشادی رییس حوزه هنری مازندران در بخشی از این برنامه ضمن عرض خیر مقدم به محضر مهمانان، هفته دفاع مقدس را فرصتی مناسب برای برگزاری چنین جمع هایی برشمرد و گفت: اگرچه هنرمند همواره در تمام زمانها باید جهت افزایش آگاهی و دانش خود به عنوان ماده خام تولید اثر فاخر بکوشد اما این مناسبتها می تواند برای مرور برخی دانسته ها و طرح سوالات و رسیدن به پاسخ ها و ایجاد حس و انگیزه، بسیار غنیمت و کارگشا باشد.


در ادامه این نشست شعر و خاطره، شاعران حاضر به خوانش چندی از آثار خود پرداختند و در پایان از راوی این محفل، سرهنگ علی اکبر محمدپور قدردانی شد.


این نشست از سری برنامه های هفته دفاع مقدس حوزه هنری استان مازندران بوده است.


انتهای پیام/ع


عصر شعر با آن را که خبر شد خبری باز نیامد در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.