اختتامیه دوره بین‌المللی ورزش و خانواده در فارس

دوره بین‌المللی ورزش و خانواده در شیراز پایان یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در مراسم دوره بین‌المللی ورزش و خانواده، حیدرعلی کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس با بیان اینکه نهاد خانواده مهم‌ترین و تاثیرگذارترین نهاد جامعه برای توسعه ورزش همگانی است، گفت: جای سوال و ایراد دارد چرا پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب، برای نخستین بار امروز شاهد برگزاری دوره آموزشی ورزش و خانواده هستیم و این در حالی است که باید بیش از پیش به این مهم پرداخته می‌شد.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت ورزش بالا بردن سهم سلامت در جامعه است گفت: امروز مجلس و دولت در برنامه‌های خود توجه به موضوع ورزش و تفریحات سالم را همواره تاکید کرده‌اند و باید این را جستجو کنیم که چه اتفاقی افتاده که مهم‌ترین نهاد اجتماعی که خانواده است هنوز نتوانسته مرکز فرهنگ‌سازی ورزش باشد.

وی ادامه داد: معتقدیم برخی خانواده‌ها به جای اینکه غذای فست‌فود را به فرزندان خود دهند باید به سمت ورزش حرکت کرده و توجه به تحرک و تفریح و همچنین غذای سالم را در برنامه قرار دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با طرح این سوال که چرا باید افراد به سنی برسند که پزشک به او بگوید دوای درد تو ورزش بوده است، بیان کرد: سوال دیگر ما این است چرا پول برای درمان رایگان می‌گذارند، ولی پول به ورزش خانواده نمی‌دهند، باید ورزش و تفریح سالم یک اولویت باشد.

کامیاب تصریح کرد: این دوره یکی از دوره‌های تاثیرگذار است و در این استان آماده فراهم کردن زیرساخت‌های برای اجرای ورزش خانواده و نهادینه کردن آن در کشور هستیم.

کامیاب اضافه کرد: باید طوری برنامه‌ریزی شود که فرزند ما یاد بگیرد که ورزش نیاز و اولویت خانواده است و باید افرادی که دوره ورزش و خانواده را گذرانده‌اند با حمایت و برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش‌های همگانی این آموزش‌ها را در شهر و حتی روستا‌ها اجرا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس بیان کرد: امروز ورزش همگانی ایران رشد بی‌نظیر داشته و امروز اتفاقات خوبی در آن افتاده و یکی از دستاورد‌های آن نیز تدوین سند تحول، توسعه و تعالی در ورزش‌های همگانی بوده است.

امیرعلی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با بیان اینکه شعار فدراسیون در سال جاری مادران عمود خیمه ورزش همگانی هستند گفت: جای بسی افتخار است که توانستیم این موضوع را در جامعه الگوسازی کنیم.

وی ادامه داد: فدراسیون ورزش‌های همگانی با یک برنامه‌ریزی دقیق بییش از پیش توجه به ورزش خانواده را در برنامه دارد و این موضوع نیز فراگیر می‌شود.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه امیدواریم دانشگاه میزبان خوبی برای این برنامه بوده باشد تصریح کرد: معتقدیم در بحث تحول سلامت جای خالی فعالیت‌های بدنی به چشم می‌خورد و باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

محسن داودی اضافه کرد: با تمرین و فعالیت بدنی و حتی قراردادن آن به صورت اجباری در همه زندگی و خانواده می‌توان به دستاورد‌های بزرگی در عرصه جسمی و روانی و همچنین داشتن خانواده سالم دست یافت.

وی با بیان اینکه با تحرک بدنی و ورزش می‌توان در بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در موضوع نهادینه کردن ورزش همگانی بویژه در خانواده‌ها آماده هرگونه همکاری با متولیان ورزش است.

در این مراسم پیتر کاپوستین عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ورزش همگانی و مدرس دوره بین‌المللی ورزش خانواده با قدردانی از میزبانی خوب فدراسیون و هیئت ورزش‌های همگانی فارس در برگزاری این دوره بیان کرد: برای نخستین بار بود که چنین کارگاهی به طور رسمی از طریق تافیسا در ایران و شیراز برگزار شد.

در اختتامیه دوره بین‌المللی ورزش و خانواده از تمبر یادبود سفیران ورزش‌های همگانی استان فارس رونمایی و محمدتقی سهرابی مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس، ناظم الشریعه سرمربی شیرازی تیم ملی فوتسال، نورافشان از جانبازان و قهرمانان ورزش و همچنین ساره جوانمردی و لیلا جواهری به عنوان سفیران ورزش همگانی استان فارس معرفی و ابلاغ خود را دریافت کردند.

انتهای پیام/ن

فارس میزبان دوره بین‌المللی ورزش و خانواده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.