اسماعیلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استانداران متخلف مهر و آبان در دادگاه حاضر می شوند

رئیس دادگستری استان تهران از رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی استانداران در مهر و آبان ماه سال جاری در دادگاه ویژه کارکنان دولت خبر داد.

استانداران متخلف مهر و آبان در دادگاه حاضر می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛29 اردیبهشت ماه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا برگزار شد، قبل از برگزاری انتخابات کار گروهی به ریاست دادستان کل کشور برای نظارت بر انتخابات و پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی تشکیل شد اما با این وجود باز هم شاهد تخلفاتی از جانب برخی افراد بودیم که در بین آنها نام چندین استاندار و فرماندار و مدیر دولتی مشاهده  شد.


حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا سه روز قبل از برگزاری انتخابات،در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ در جمع خبرنگاران گفت: گزارش های متعددی به قوه قضائیه در رابطه با تخلفات برخی از مجریان، مسئولان و مدیران دولتی که حق ورود به مسائل انتخاباتی را نداشته‌اند،به دست ما رسیده است. همچنین برخی ستاد‌های انتخاباتی، نامزد‌ها و مسئولان ذیربط تخلفاتی داشته‌اند که موارد مجرمانه آن به دادگستری‌ها اعلام شده و مشغول رسیدگی هستند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ نفر از مدیران دولتی و اجرایی اعم از استانداران، فرمانداران، بخشداران و روسای ادارات دولتی تخلفات انتخاباتی داشته‌اند.


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که روز (شنبه )۲۷ خردادماه برگزار شد در خصوص تخلفات انتخاباتی گفت: « تعدادی از مدیران دولتی در میان متخلفان انتخاباتی نیز بودند و گزارش های تخلفات  برای قوه قضائیه ارسال شده است».

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود در روز ۳۰ خرداد ۹۶،با اعلام خبر احضار 6 مدیر دولتی در رابطه با پرونده تخلفات انتخاباتی گفت: تعدادی از دستگاه‌های نظارتی انتخابات گزارش هایی ارائه کردند، تعدادی هم شکایت از شورای نگهبان ارسال شده است که برخی تخلف بوده است. در ابتدا تعداد آن بیش از ۷۰۰ مورد در سراسر کشور بود، اما مشخص شد که همه آن‌ها جرم نبوده ، البته مواردی نیز ارسال شده که شکایت خصوصی می‌خواهد و جنبه عمومی ندارد.

وی افزود: برخی موارد عنوان مجرمانه دارد که مشغول رسیدگی هستند و تاکنون ۶ استاندار و چند فرماندار و تعدادی از مدیران کل و رؤسای برخی از دستگاه‌ها احضار شده‌اند و مواردی هم در حال بررسی است. دادستان کل کشور نیز نسبت به موضوع نظارت دارد. مواردی در تهران باید مورد رسیدگی قرار می گرفت که مربوط به استانداران و فرمانداران و برخی مسئولیت‌های دیگر است و هنوز کیفرخواستی صادر نشده است،اما در رابطه با برخی پرونده‌های انتخاباتی دراستان‌های دیگر کیفرخواست صادر شده است.


اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران از صدور کیفر خواست برای 12 نفر از استانداران خبر داد و پیش از آن نیز جعفری دولت آبادی دادستان استان تهران در خصوص آخرین نتیجه رسیدگی به این پرونده گفته بود دستگاه قضایی مصمم است که پرونده های انتخاباتی را به نتیجه برساند و رسیدگی مطلوب به پرونده ها کار مثبتی است که نتیجه زحمات قضات در دادسرای کارکنان دولت و فرهنگ و رسانه است و برای 5 نفر از استانداران کیفر خواست صادر شده است و تا کنون 7 استاندار تحت تعقیب قرار گرفته اند.

 غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفتگو با خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص آخرین وضعیت پرونده تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: برای این پرونده تعیین وقت شده است و متهمان این پرونده در مهر و آبان ماه در دادگاه حاضر می شوند.

وی افزود:تخلفات انتخاباتی شامل چندین پرونده است که به هر کدام جداگانه رسیدگی می شود.

انتهای پیام/

احضار برخی استانداران به دادگاه به دلیل تخلفات انتخاباتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار