واقعه عاشورا تا ابدیت ادامه خواهد داشت

امام جمعه موقت بدره گفت: واقعه عاشورا یک روز بوده است ولی چنان در دل مردم و وجدان بشریت نفوذ کرده است که در طول تاریخ و تا ابدیت ادامه خواهد داشت.

  به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛حجت الاسلام علی عبدی اظهار کرد: واقعه عاشورا یک روز بوده است ولی چنان در دل مردم و وجدان بشریت نفوذ کرده است که در طول تاریخ و تا ابدیت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: سابقه مجالس عزاداری برای امام حسین و یاران باوفایش به زمان حضرت زینب (س) برمی گردد و امامان دیگر نیز براهمیت ذکر این مصیبت وارده بر اهل بیت اشاره کرده و شیعیان را به گرامی داشت این روز وبرپایی عزاداری و زیارت بارگاه این امام  سفارش کرده اند.

حجت الاسلام عبدی در نماز جمعه این هفته بدره با تاکید بر نقش مهم حضرت زینب (س) در واقعه کربلا ، اضافه کرد: کلام ایشان باعث حفظ واقعه کربلا درتاریخ شد ورشادت ها و افشاگری های زینب (سلام الله علیه) و خطبه های گرم و آتشین او در زیر شدیدترین فشارها، الگویی از صبر و استقامت برای زنان شیعه ترسیم نمود.

وی اظهارکرد:حضرت زینب (س) پس از واقعه کربلا و ورود کاروان اسرا به کوفه با شرایط نامساعد جسمی و روحی مواجه بودو علی رغم فشارهای لشکر ابن زیاد،به دفاع از اسلام و بیان واقعه کربلا اقدام کرد.

خطیب موقت این هفته بدره اضافه کرد: از خود گذشتگی و شهادت سربازان ایران در صحنه های مختلف نبرد و شهادت امثال شهید حججی ،صحنه هایی هستند که نمادی از تکرار تجربه عاشورا در مقابله حق با ظلم هستندو در واقع باید گفت دفاع مقدس ما در برابر ظلم ورژیم بعث نمادی  از واقعه عاشوراست .

وی گفت: گروهک های تکفیری ،امروز به نام خدا و به نام حق سخت ترین جنایت ها را همانند یزیدیان مرتکب می شوندو ظلم و آدم کشی را گسترش می دهند.

امام جمعه موقت بدره با گرامی داشت یاد و نام اسرا و مفقودین جنگ تحمیلی گفت : تجلیل از اسرای جنگ تحمیلی و اسرای زندانهای طاغوتی ،به یاد و خطر اسرای کربلاست و یاد آور زندان های رژیم بعث و رژیم طاغوت است.

 

انتهای پیام/ع

خطبه های نماز جمعه بدره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.