بسیج مردمی عراق: گزینه نظامی علیه منطقه کردستان آخرین گزینه خواهد بود

سخنگوی سازمان بسیج مردمی عراق بر لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی در این کشور تاکید کرد.

بسیج مردمی عراق: گزینه نظامی علیه منطقه کردستان آخرین گزینه خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، احمد الاسدی، سخنگوی سازمان بسیج مردمی عراق با اشاره به اینکه دولت این کشور هنوز گزینه های بسیاری پیش رو دارد تأکید کرد گزینه نظامی علیه منطقه کردستان، آخرین گزینه خواهد بود.

الاسدی همچنین گفت: همه‌پرسی منطقه کردستان عراق غیرقانونی است. عراق در خط مقدم به نمایندگی از جهان جنگید و توانست داعش را شکست دهد. هدف و نتیجه برگزاری همه پرسی تفاوت زیادی با هدف داعش که تجزیه عراق بود، ندارد. ما هر تلاش یا اقدامی را برای تجزیه عراق رد می کنیم.

الاسدی افزود: هنوز در ابتدای مقابله سیاسی برای حفظ وحدت عراق هستیم. اگر جدایی طلبان گام غیرقانونی بردارند، دولت عراق هنوز گزینه های بسیاری پیش رو دارد. اقدامات دولت عراق برای مقابله با جدایی طلبانی است که به دنبال به بازی گرفتن احساسات شهروندان کرد هستند. نگرانی ما آن است که این همه پرسی پیامدهای خطرناکی به همراه داشته باشد که یکی از آنها رویارویی نظامی است. به نخست وزیر عراق مجوز داده شد تا از همه شیوه های قانونی برای بازگرداندن مناطق مورد اختلاف استفاده کند. اقدام نظامی آخرین گزینه ای است که ممکن است به آن متوسل شد، زیرا درباره شهروندان عراقی سخن می گوییم. 

وی گفت: اسرائیل آخرین طرفی است که می تواند درباره حقوق بشر و حق تعیین سرنوشت ملت ها سخن بگوید و هدف این رژیم فقط به راه انداختن هرج و مرج در عراق است. ما در بسیج مردمی خواهان درگیری بین فرزندان عراق نیستیم. 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۷ مهر ۱۳۹۶
زنده باد بسیج مردمی عراق
آخرین اخبار