قم سوگوار قمر بنی هاشم(ع)

شهر مقدس قم در شب تاسوعای حسینی،سیاه پوش و سوگوار علمدار رشید دشت کربلا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛  شهر مقدس قم در شب تاسوعای حسینی(ع) غرق در عزا و ماتم است حرم حضرت معصومه(س) مملو از زائرانی است که در غم شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) سوگواری می‌کنند.


عاشقان خاندان عصمت و طهارت در قالب دسته‌های عزاداری سینه زنی و زنجیر زنی از نقاط مختلف شهر قم به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به منظور عرض تسلیت به ساحت دخت موسی بن جعفر(ع) و عزاداری حرکت کردند.

بار دیگر صدای طبل و شیپور و نوحه خوانی و زنجیرزنی‌ها، در خیابان‌ها و کوچه پس کوچه‌های شهر مقدس قم طنین انداز شد و عاشقان و شیفتگان آزادمرد دشت نینوا، سقا و علمدار خیام حسینی، قمر بنی هاشم(ع) با شور و حزن وصف ناپذیری بر سر و سینه زدند.

طی روزهای اخیر خیابان‌های منتهی به حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) بار دیگر شاهد صحنه‌هایی از عاشقی و ارادت مردم عزاداری بود که با حضور در صحن حرم مطهر حضرت معصومه(س) مصیبت فرا رسیدن شهادت امام حسین(ع) را به ساحت بانوی کرامت تسلیت گفتند.

در این بین حضور سقاها که با لباسی خاص در بین هیئت‌ها مشغول آب دادن به عزاداران حسینی هستند جلوه‌ای خاص به عزاداری‌ها داده است.

در اطراف مسیرهای منتهی به حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز ایستگاه‌های صلواتی بسیاری از سوی هیئت‌های مذهبی و خادمان حسینی دایر شده که نذورات و غذاهای تبرکی در این ایستگاه‌ها در بین عزاداران حسینی توزیع می‌شود.

هیئت‌های مذهبی سایر کشورها، همانند کربلایی‌ها و نجفی‌ها، پاکستانی‌ها و افغانستانی‌های مقیم قم نیز با همان سبک عزاداری خاص خود در دسته‌های جداگانه و همراه با سایر دسته‌های عزادار به سمت حرم مطهر حرکت کرده و ارادت و شور خود را در عزای سید و سالار شهیدان به نمایش می‌گذارند.

دفتر بیوت مراجع عظام تقلید، دفتر مقام معظم رهبری در قم و حسینیه‌ها و تکایا شهر با برپایی مراسم عزاداری با سخنرانی واعظان و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) در مصیبت سید و سرور شهیدان و حضرت ابوالفضل العباس(ع) به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/ش

قم در شب تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار