دانشگاه آکسفورد تابلوی چهره سو چی را از انظار عمومی برداشت

در پی افزایش انتقادها از سو چی به دلیل نقش او در بحران میانمار، دانشگاه آکسفورد تصویر نقاشی شده او را از ورودی اصلی این دانشگاه برداشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، «آنگ سان سو چی» رهبر حزب حاکم میانمار، یک دوره از تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد گذرانده است و این دانشگاه در پی انتقادهای گسترده از این برنده جایزه صلح نوبل به دلیل نقش او در بحران مسلمانان روهینگیا تصویری از او را که در انظار عمومی گذاشته شده بود، برداشت.

مسئولان این دانشگاه چند روز پیش از ورود دانشجویان، عکس سو چی را که در ورودی اصلی آن قابل مشاهده بود، برداشتند. سو چی در سال 2012 از دانشگاه آکسفورد دکترای افتخاری دریافت کرد و تولد 67 سالگی‌اش را در کالجی که بین سال های 1964 و 1967 در آنجا سیاست، فلسفه و اقتصاد خوانده بود جشن گرفت.

اما سو چی در ماه های اخیر به دلیل دفاع از رفتار وحشیانه کشورش با مسلمانان روهینگیا مورد انتقاد گسترده قرار گرفته است. خشونت دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا به حدی افزایش یافته که سازمان ملل آن را به پاکسازی قومی تشبیه کرده است.

این نقاشی از چهره آنگ سان سو چی به همسر او که یکی از فرهیختگان آکسفورد بود، تعلق داشت. پس از این که همسر سو چی در سال 1999 درگذشت، این نقاشی به دانشگاه آکسفورد داده شد و در ورودی اصلی آن قرار گرفت.

دانشگاه آکسفورد نقاشی سو چی را از انظار عموم برداشت

انتهای پیام/

برداشته شدن  تابلوی نقاشی سو چی از انظار عموم در دانشگاه آکسفورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار