پست اینستاگرامی شایان مصلح در شب عاشورای حسینی + عکس

شایان مصلح، در شب عاشورای حسینی، به مناسبت شهادت امام حسین (ع) و یارانش پستی در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه ورزشکاران گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شایان مصلح، بازیکن تیم پرسپولیس به مناسبت فرارسیدن شب عاشورا  با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام و با اشاره به وقایعی که بر حضرت امام حسین (ع ) و یاران وفادارش در ظهر عاشورا گذشت نوشت:

" مکن ای صبح طلوع .

وقتی حضرت زینب سلام الله علیها بر سر نعش امام حسین علیه السلام رسید، گفت:
پدرم فدایت تو کشته ی روز دوشنبه ای یا جمعه؟
عاشورای سال ۶۱ جمعه بود و دوشنبه روز تشکیل شورای #سقیفه بود!
و حضرت زینب سلام الله علیها بنای ظلم کربلا را سقیفه می دانست

اللهوف على قتلى الطفوف .

همه رفتند شمر ول کن نیست"

بعدازظهر نهم محرم است. یکی از حوادثی که در این روز اتفاق افتاد، امان نامه ای بود که شمر برای عباس(ع) و برادرانش آورد. شمر در روز نهم محرم یعنی تاسوعا خود را نزدیک خیام امام حسین(ع) رساند و سراغ پسران خواهر خود، یعنی حضرت ابوالفضل(ع) و برادرانش را گرفت اما آن بزرگواران جوابی به او ندادند که در این هنگام امام حسین(ع) فرمود اگرچه او فاسق است اما جوابش را بدهند.

در روز تاسوعا که دشمن عرصه را بر امام تنگ کرده بود، امام حسین (ع) از دشمن خواست تا در جنگ تاخیر اندازد و یک شب را مهلت دهد. عمر سعد که لشکر را آماده جنگ کرده بود ابتدا قبول نکرد اما در نهایت پذیرفت و سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش آن شب را تا صبح به مناجات و دعا و تلاوت قرآن و نماز گذراندند.

در چنین روزی بود که به دستور عبیدا... بن زیاد، لشکر مجهزی از کوفه وارد کربلا شد و امام حسین(ع) در عصر تاسوعا برای یاران خود خطابه ای خواند و اصحاب آن حضرت، وفاداری و حمایت خود را تا پای جان اعلام کردند و خود را برای شهادت در رکاب آن حضرت آماده کردند.

پست اینستاگرامی شایان مصلح در شب عاشورای حسینی + عکس

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار