آتش سوزی در تالاب گری بلمک پلدختر

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر از آتش سوزی نیزار‌ها و مراتع اطراف تالاب گری بلمک این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی محمد مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر  یعقوبی با اشاره به آتش سوزی در تالاب گری بلمک پلدختر اظهار داشت: این آتش سوزی امروز  به جان نیزار‌ها و مراتع حاشیه تالاب‌های گری بلمک پلدختر افتاد و به علت گستردگی آن همچنان ادامه دارد.

وی افزود: نیرو‌های واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر و منابع طبیعی برای مهار آتش به موقع اعزام شدند، ولی گستردگی آتش، باد شدید و گرمای هوا عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه ساخته است.

مسئول واحد آتش نشانی شهرداری پلدختر گفت: برای مهار آتش نیرو‌های مستقر در محل وقوع حادثه کافی نیست و به نیرو و امکانات بیشتر نیاز است.

وی عامل آتش سوزی را عامل انسانی دانست و افزود: علت و میزان خسارات وارده به منطقه تا کنون مشخص نیست و باید برای این منظور تا مهار آتش به طور کامل باید صبر کرد.

پلدختر دارای تالاب‌های فصلی و دائمی همچون گری بلمک، گری جمجمه، کانه، لفانه، کبودو زردابه است که تالاب گری بلمک با بیش از ۵۰۰ هکتار وسعت بزرگترین آن‌ها است.

این تالاب‌ها محل زیستگاه پرندگانی همچون چنگر، کشیم، حواصیل خاکستری، اردک ارده ای و اردک سر سبز است و گیاهانی همچون سرخس آبزی، پونه، یونجه، شبدر، جلبک سبز، شقایق و خار شتر است.

انتهای پیام/م

تالاب گری بلمک پلدختر دچار آتش‌سوزی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار