بخشدار مرکزی خاش؛

دهها گونه گیاهی و دارویی در خاش ناشناخته مانده است

بخشدار مرکزی خاش گفت: دهها گونه گیاهی و دارویی در خاش ناشناخته مانده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بخشدار مرکزی شهرستان خاش با تاکید بر ضرورت توجه به منابع طبیعی و محیط زیست گفت: رونق گرفتن فعالیت‌ها در عرصه کشت و تولید گیاهان دارویی می‌تواند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین معیشت و درآمدزایی مردم ایفا کند.


مجتبی شجاعی افزود: کشت و تولید گیاهان دارویی به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید بایستی در میان مردم، فرهنگ‌سازی شود.


وی بیان کرد: دهها گونه گیاهی و دارویی در این منطقه وجود دارد که تاکنون ظرفیت‌های آنها ناشناخته مانده و در صورت بهره برداری از آنها زمینه ایجاد اشتغال برای ساکنان مناطق روستایی فراهم می‌‌گردد.


شجاعی تصریح کرد: پرورش گیاهان دارویی از جمله بومادران، موره، رازیانه، شیرین بیان، گل گاوزبان، آویشن، پونه، درمنه سیاه و سفید، گلدر، ریواس و دهها گیاه دارویی در کنار رشد انواع قارچ‌ها و سبزی‌های کوهی تنها گوشه‌ای از قابلیت‌های فراوان این منطقه در زمینه تولید گیاهان دارویی محسوب می‌شود که توجه نکردن به آن از طریق روش‌های صنعتی سبب می‌شود از این ظرفیت بسیار مهم و اساسی آن گونه که شایسته است استفاده نشود.


وی بیان کرد: با هدف توسعه مباحث اشتغالزائی و رونق تولید و اقتصاد مقاومتی برنامه‌های جامع و هم افزایی خوبی به منظور اطلاع رسانی به مردم برای کشت گیاهان دارویی بین دستگاه‌های اجرایی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد.

انتهای پیام/گ

گونه های گیاهی  شهرستان خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار