درخواست برای منع دسترسی جرد کوشنر به اطلاعات طبقه‌بندی شده آمریکا

یک عضو دموکرات کنگره آمریکا به دنبال مسدود کردن دسترسی «جرد کوشنر» به اطلاعات امنیتی و طبقه‌بندی شده این کشور است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه ان بی سی؛ «تد لیو»، نماینده دموکرات کنگره آمریکا، معتقد است «جرد کوشنر»، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا، احمق تر از آن است که بتوان به وی اجازه داد به اطلاعات طبقه بندی شده و امنیتی کشور دسترسی داشته باشد.

تد لیو پیش از این نیز خواستار لغو دسترسی کوشنر به اطلاعات طبقه بندی شده امنیت ملی آمریکا شده بود؛ اما این بار نامه ای رسمی برای کاخ سفید نوشته و با اشاره به دو مورد از گاف های کوشنر، رسما خواستار ممنوعیت دسترسی وی به چنین اطلاعاتی شد.

تد لیو در این باره گفت: قصد ندارم فقط شعار بدهم، درخواستم را رسما به کاخ سفید ارائه کرده ام. برای چندمین بار درخواستم مبنی بر تعلیق دسترسی کوشنر به اطلاعات طبقه بندی شده را مطرح می کنم. کوشنر دو بار درمورد ارتباط با مقامات روسیه دروغ گفت. او حتی هشدارهای آژانس امنیت ملی آمریکا را نیز نادیده گرفت و برای امور کاری از ایمیل شخصی استفاده کرد. به طور قطع کوشنر از روی حماقت این کارها را انجام داد و «احمق بودن» برای امنیت آمریکا بسیار خطرناک است.

تد لیو همچنین افزود: استفاده از گوشی تلفن همراه و ایمیل های شخصی موضوعی است که باید درباره مقامات عالی رتبه مورد مراقبت شدید قرار بگیرد. عوامل خارجی به راحتی می توانند در آنها نفوذ کرده و به اطلاعات بیشتری دسترسی پیدا کنند.

 

انتهای پیام/

عضو دموکرات کنگره آمریکا خواستار منع دسترسی جرد کوشنر به اطلاعات محرمانه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار