روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: علی‌رغم مخالفت وزارت امور خارجه آمریکا، ترامپ قصد دارد نمایندگی سیاسی طالبان در قطر را مسدود کند.

تصمیم ترامپ برای بستن دفتر طالبان در قطر، علیرغم مخالفت وزارت خارجه آمریکابه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «وال استریت ژورنال» آمریکا اعلام کرد: دونالد ترامپ برنامه‌ای برای پایان دادن به حضور نمایندگان طالبان در دوحه، پایتخت قطر روی دست گرفته است.

این روزنامه در گزارشی نوشت: علی‌رغم مخالفت وزارت امور خارجه آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور قصد دارد نمایندگی سیاسی طالبان در قطر را مسدود کند.

رئیس جمهور آمریکا معتقد است این نمایندگی طالبان که از سال 2013 در دوحه شروع به فعالیت کرده و باید در حل و فصل منازعات در افغانستان کمک می‌کرده، در عملکرد خود ناکام بوده است و به همین دلیل دیگر نیازی به این نمایندگی و حمایت از آن نیست.

به گفته این منبع، مقامات وزارت امور خارجه آمریکا مخالف این اقدام می‌باشند و از واشنگتن خواسته‌اند تا از اتخاذ چنین تصمیمی خودداری ورزد.

این در حالی است که گروه طالبان در مورد مسدود کردن نمایندگی سیاسی شان در قطر هشدار داده و گفته‌اند که اگر این دفتر بسته شود، دیگر حتی در مورد مذاکرات مسالمت‌آمیز نیز سخنی نخواهند گفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.