رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی؛

برگزاری دومین هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین هم‌اندیشی این سند در بیستم مهرماه جاری در تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به تجربه موفق سند تدبیر توسعه استان با رویکرد هسته‌های کلیدی، سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان در نظر دارد با همکاری دانشگاه تبریز دومین هم‌اندیشی سند تدبیر توسعه آذربایجان‌شرقی را برگزار کند.

وی افزود: بنا داریم طی یک فرایند تا 20 مهرماه مسیر را به لحاظ همگرایی و ایجاد یک ادبیات مشترک با طیفی از نخبگان مختلف سپری کنیم و هم‌اندیشی وسیعی را با حضور و مشارکت فراگیر، فعال و سازنده صاحبنظران و نخبگان علمی، فرهنگی و اجتماعی، نهادهای مدنی، فعالان بخش خصوصی و کارشناسان در قالب نشست عمومی و کمیته‌های تخصصی برگزار کنیم.

بهبودی تصریح کرد: البته بدیهی است برای اینکه به خروجی نهایی مورد نظر دست یابیم یک روز کافی نخواهد بود؛ بنابراین روز 20 مهر نقطه اوج مشارکت را خواهیم داشت و متناسب با موضوعاتی که جمع‌بندی می‌شود، تیم‌های تخصصی ما راه را ادامه می‌دهند تا به سرانجام مطلوب برسند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان ساخت: ما این برنامه را از لحاظ روش و نحوه جلب مشارکت برنامه موفقی می‌دانیم و همچنان معتقدیم نسخه عملیاتی توسعه استان با این روش برنامه‌ریزی قابل تهیه است.

وی ادامه داد: اگر از ایده‌ها و سیاست‌هایی مثل اقتصاد مقاومتی صحبت می‌کنیم، باید به همین روش هسته‌های کلیدی تمسک جوییم زیرا که برنامه‌های تفصیلی قدیمی چندان توفیقی نداشته و ما را به جایی نرسانده‌اند.

بهبودی با بیان اینکه ما هر سال به شکل مستمر گزارش پایش سند را ارائه می‌دهیم، افزود: آخرین جمع‌بندی سند را از پایان شهریور جاری در دست تهیه داریم و مسئولان اجرایی استان آخرین اطلاعات پروژه‌های ذیل سند تدبیر توسعه  استان را بر اساس فرمت‌های تهیه شده ارائه می‌دهند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: بزرگترین دستاورد این سند را گسترش و اشاعه دانش برنامه‌ریزی در استان، تقویت اعتقاد به برنامه‌ریزی و مشخص شدن جهت‌گیری حرکت همه مدیران استان می‌دانیم.

انتهای پیام/ش

 اشاعه دانش برنامه‌ریزی بزرگترین دستاورد سند تدبیر توسعه استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار