افزایش ورود گردشگران به خراسان شمالی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: در نیمه نخست امسال ورود گردشگران به استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال 40 درصد افزایش دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ میناهاشمی مرغزارمعاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت:در نیمه نخست امسال بیش از هزار گردشگر خارجی از اماکن تاریخی استان خراسان شمالی بازدید کردند .

وی افزود: با معرفی جاذبه های گردشگری خراسان شمالی مسیر بسیاری از مسافران به جای گذر از جاده های استان سمنان و سبزوار به مشهد مقدس از مسیر شمال و عبور از این استان خراسان شمالی خواهد بود.

مرغزار آمار ورود گردشگران خارجی به استان در سال گذشته را یک هزار و 100 نفر اعلام و اظهار کرد: اگر حوزه گردشگری بیشتر شناسانده شود، به طور قطع ماندگاری مسافر در این استان به چهار روز افزایش پیدا می کند.

وی بازدید رایگان از موزه های استان، نواختن زنگ گردشگری در مدارس ، افتتاح 2 اقامتگاه بوم گردی و افتتاح انجمن راهنمایان گردشگری را از برنامه های هفته گردشگری در استان خراسان شمالی برشمرد و گفت: افتتاح 2 پروژه سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری بخش دولتی، مراسم گرامی داشت هفته گردشگری و تقدیر از برترین های گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی،برگزاری مسابقه گردشگری در مهد کودک ها و برگزاری مسابقه استانی عکاسی با رویکرد گردشگری در حسینیه شیروان عنوان کرد.

وی گفت: بیش از هزار و 200 اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که 568 اثر آن به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/آ

ثبت 568 آثار تاریخی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.