پزشکی قانونی مازندران تایید کرد، جسد مرد مجهول الهویه که ۱۸ شهریور ماه امسال در طرح دریای مروارید نکا کشف شده بود متعلق به تکنسین شرکت نفت خزر است.

عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: جسد علی مرداسی ۴۸ ساله و اهل ایذه خوزستان که از کارکنان شرکت نفت خزر در سکوی نیمه شناور نفتی دریای بهشهر بود و در حادثه سقوط بالگرد در آذر سال گذشته جان باخت، پس از گذشت ۱۰ ماه شناسایی شد.

وی افزود: جسد علی مرداسی ۹ صبح روز ۱۸ شهریور ماه توسط صیادان بهشهری از آب گرفته شد و با حضور نیروی انتظامی امیرآباد به بندرامیرآباد انتقال یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: کارشناسان پزشکی قانونی حاضر در همان ساعات اولیه به محل کشف جسد اعزام شدند و برای تشخیص هویت جنازه به پزشکی قانونی انتقال یافت.

عباسی افزود:جسد با بررسی های دقیق کارشناسان پزشکی قانونی و آزمایش ژنتیک  شناسایی و مورد تایید  قرار گرفت .

علی صادقپور مدیر عملیات سکوی نفتی امیر کبیر گفت: یک فروند بالگرد نیروی هوافضای سپاه که در اختیار مأموریت‌های شرکت نفت خزر بود و ساعت ۴:۳۰ صبح ۷ آذر ۹۵ برای امدادرسانی به علی مرداسی از کارکنان شرکت نفت خزر که دچار عارضه قلبی شده بود به سکوی امیرکبیر اعزام شد، اما پس از سوار کردن بیمار و پس از ۲۰ ثانیه پرواز، به سمت ساحل در حرکت بود که در ۲۰ کیلومتری بندر امیرآباد در دریا سقوط کرد.

وی افزود: این بالگرد ۵ سرنشین داشت که لاشه بالگرد و جسد ۴ سرنشین از کادر پروازی نیروی هوافضای سپاه در روز‌های نخست پیدا شد و جست‌وجو‌ها برای یافتن جسد علی مرداسی آخرین سرنشین بالگرد در طی یک سال گذشته ادامه داشت و به شیلات و سازمان بنادر و صیادان نیز اعلام شد که هر شیء در آب دیدند بلافاصله به شرکت نفت خزر یا نیروی انتظامی خبر دهند.

صادقپور گفت: عملیات جست و جو توسط بهترین غواصان ۲ مرحله در سال گذشته و ۲ بار در سال جاری انجام شد، اما جسد علی مرداسی پیدا نشد.

صادقپور گفت: از سکوی نفتی امیرکبیر تا ساحل ۱۳ کیلومتر فاصله وجود دارد که بالگرد ۳ کیلومتر جلوتر از سکوی نفتی سقوط کرد و جسد علی مرداسی ۳ کیلومتر جلوتر از محل سقوط پیدا شد.

انتهای پیام/آ

شناسایی جسد کشف شده در طرح دریای مرواید نکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.