10 گیاه که ریه شما را مانند آینه پاک می کنند

همگان بر اهمیت ریه‌ها در رساندن اکسیژن به بدن و خارج کردن اکسید دوکربن از آن آگاه هستند. ریه‌ چپ همچنین بالشتکی برای قلب شماست و لخته‌های کوچک خون را فیلتر می‌کند.

10 گیاه که ریه شما مانند آیینه پاک می کنند/از اکلیل کوهی تا پای خر!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،همگان بر اهمیت ریه‌ها در رساندن اکسیژن به بدن و خارج کردن اکسید دوکربن از آن آگاه هستند. ریه‌ چپ همچنین بالشتکی برای قلب شماست و لخته‌های کوچک خون را فیلتر می‌کند.

به گزارش سایت Herbs-info.com، با وجود اطلاع از اهمیت کار ریه‌ها، آلودگی فزاینده هوا و شرایط تنفسی نامساعد کار آنها را هرچه بیشتر دشوار می‌‌کند. علاوه براین کشیدن سیگار، کمبود ویتامین A، بعضی از داروهای ضد سرماخوردگی و حتی ناراحتی‌های عاطفی می‌تواند باعث بوجود آمدن بیماریهای ریوی از قبیل آسم، امفسیما، برنشیت، سل، آب آوردن ریه، سینه پهلو و سرطان بشود.

اما گیاهانی هستند که می‌تواند باعث کارکرد بهتر ریه‌ها بشوند. این گیاهان کار خارج کردن اخلاط، تبادل گازها، تحریک بافت ریه‌ها و مرطوب سازی هوا، بهبود عملکرد مغز در کنترل تنفس و افزایش جریان خون در بافت‌های ریه‌ها را آسان می‌کنند.

گل ماهور (Mullein)

هم گل و هم برگ گیاه ماهور برای درمان موفق سرماخوردگی، برنشیت، زکام، امفسیما و لارانژیت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه ماده‌ای دارد که اخلاط سینه را نرم می‌کند. این گیاه آرام‌بخش نیز هست و خاصیت ضدالتهابی برای سیستم عصبی دستگاه تنفسی دارد. یک تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۳ همچنین نشان می‌دهد که ماهور خاصیت ضد غده‌ای و نیز ضد چربی خون دارد.

شیرین بیان (Licorice)

این گیاه خلط‌ آور است و مجاری تنفسی را مرطوب کرده و اخلاط سینه را نرم و سرفه را کم می‌کند. یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ریشه شیرین بیان خاصیت ضد باکتری دارد و فعالیت‌های ضد التهابی را افزایش می‌دهد که مانع انتشار سلول‌های سرطانی شده و جراحت‌های ریوی را التیام می‌دهد. ماده موثره شیرین بیان سلول‌های ملتهب را سرکوب کرده خشکی و دفع پروتئین را کاهش می‌دهد.

کهن‌دار (Gingko Biloba)

تحقیقات زیادی روی خواص دارویی کهن‌دار شده است. این گیاه برای ریه هم مفید است. برای مثال در سال ۲۰۱۲ تحقیقات روی سگ‌ها نشان می‌دهد که عصاره این گیاه باعث تحریک ضد التهابی بافت‌های ریه می‌شود.

مخروطسان (Echinacea)

این گیاه خاصیت ضد میکربی و ضد ویروسی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. مخروطسان تولید سلول‌های سفید خون و حالت تهاجمی آن‌ها را سرعت می‌دهد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد مخروطسان می‌تواند خاصیت عفونی ویروس‌ها را معکوس کرده و ترشح خلط در انسان‌ها را بهبود بخشد. متخصصان براین باورند که این گیاه در هنگام سرماخوردگی می‌تواند تولید خلط را کاهش دهد.

رومارَن یا اِکلیل کوهی یا رُزماری (Rosemary)

رومارَن یا اِکلیل کوهی هم مانند مخروطسانان خاصیت ضد میکربی دارد و روغن آن یک ماده قوی ضد عفونی‌کننده، ضد باکتری و ضد قارچ است. گیاه‌شناسان مدت‌هاست که از اِکلیل کوهی در درمان سرماخوردگی، گلودرد، زکام، سرفه، برنشیت و عفونت‌های سینه استفاده می‌کنند. کارنوسول یکی از عناصر موجود در این گیاه است که در تحقیقات سال ۲۰۱۱ خاصیت ضد سرطان ریه آن مشخص شده است. پژوهشگران دانشگاه شیکاگو متوجه خاصیت سمی کارنوسول برای سلول‌های سرطانی شده‌اند، در حالیکه سلول‌های عادی را به خطر نمی‌اندازد. حیوانات هم این ماده را بخوبی قبول می‌کنند.

اوکالیپتوس (Eucalyptus)

اوکالیپتوس یکی از پر رشد ترین درختان جهان است که ۷۰۰ نوع و ۳۰۰ گونه دارد. این گیاه خواص درمانی بسیاری دارد و روغن آن در درمان انواع بیماری‌های تنفسی همچون آنفولانزا، مننژیت، سرما‌خوردگی، تب، گلودرد، سینوزیت و برونشیت استفاده می‌شود. این گیاه خاصیت ضدعفونی کننده قوی، ملایم کنندگی، ضد انگلی، تسکین دهنده، ضد گرفتگی، ضد التهابی، ضدویروسی دارد و برای ریه بسیار مفید است.

بخاطر ماده سینه‌اوله موجود در اکالیپتوس برای ریه بسیار مفید است. این ماده سرفه را آرام می‌کند و برای درمان سینوزیت مفید است. اکالیپتوس خاصیت ضد اکسیدانت دارد و سیستم ایمنی بدن را در هنگام بیماری تقویت می‌کند.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان می‌دهد که عصاره اکالیپتوس خاصیت جلوگیری کننده از انتشار سلول‌های سرطانی دارد.

خزه ایرلندی (Irish Moss)

این گیاه جالبی در درمان بسیاری از بیماری‌های تنفسی است. در واقع این گیاه ماده اصل بسیاری از داروهایی است که در درمان برنشیت، سرفه و برای دیگر مشکلات ریه‌ها تجویز می‌شود. از آنجایی که این گیاه حاوی مقدار قابل توجهی منگنز، ید، سدیم و کلیسیم است، خاصیت ضد ویروسی دارد و می‌تواند با ویروس آنفلوآنزای ب مبارزه کند.

خزه ایرلند خاصیت ضد التهابی و آرام‌بخش دارد و در درمان سینه پهلو و سل هم از آن استفاده می‌شود. پزشکان گیاهی چین هزاران سال است که خزه ایرلندی را برای درمان سرماخوردگی، زکام، سینه پهلو، سیاسرفه، گلودرد استفاده می‌کنند.

زوفا (Hyssop)

زوفا عطری مشابه رازیانه دارد و خواص مفیدی برای ریه‌ها دارد. این گیاه حاوی موادی برای شربت سینه است که گرفتگی بینی ناشی از سینوزیت و دیگر بیماری‌های ویروسی را از میان می‌برد. این گیاه خاصیت آنتی‌اکسیدانت، ضد التهاب و روان‌ساز دارد و تب را کاهش می‌دهد.

شربت این گیاه سرفه را آرام می‌کند. در دوران گذشته برای درمان آسم، دل درد و گرفتگی بینی از آن استفاده می‌کردند. امروزه مشخص شده که این گیاه خاصیت ضد ویروس دارد و عروق را آرام می‌کند.

نارون (Slippery Elm)

نارون (در متون طب سنتی دردار) چندین خاصیت درمانی دارد و از جمله برای درمان ناراحتی‌های تنفسی مفید است. خواص این گیاه از جمله ضد التهاب، ضد عفونی، صمغی، ادرارآور، روان کننده مزاج و سینه است. گفته می‌شود که برای درمان برنشیت، خونریزی ریه‌ها و سرفه مفید است و خلط آور می‌باشد.

این گیاه برای آسم مفید است و با نرم کردن مخاط بینی، ناراحتی‌های تنفسی را آرام می‌کند.

پای خر (Coltsfoot)

پای خر (از نام های دیگر آن فرفره، فنجیون، حشیشةالسعال، سعالی، سعله، علف سرفه، منجون، فخریون، فرفر، فنجیوون و توسیلا‍ژ) خاصیت درمانی قوی دارد و در بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی از آن استفاده می‌شود. این گیاه برای سیاه سرفه، سرماخوردگی و دیگر ناراحتی‌های ریوی مفید است. حالت شربت سینه دارد و خلط آور می‌باشد. خاصیت ضدالتهابی آن در درمان ناراحتی‌های ریوی مفید است. چای پای خر برای درمان امفسیما، سرفه و حمله‌های آسمی مفید است.

منبع:العربیه

انتهای پیام/

 10گیاه مفید برای ریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام برای بیماران فیبروز ریه چه پیشنهاد می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
داود اقای
۲۱:۱۷ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
باسلام من هفده سال دارم سه سال است در زمستان هوای الوده اعلان می شود سینه ام خوشک میشود با سرفه مواجه میشوم پشت سرهم تا زمانی که از شهر خارج میشوم تا جای هوای پاک میروم در همان جا بهتر میشوم دوباره به جای اولی برمیگردم دوباره سرفه ام شروع میشود به همه دکتر برد تخصص ریه مراجه کردم هیچ اثر تا به حال نشده است خواشمندم راهنمای بفر مایید
Iran (Islamic Republic of)
داود اقای
۲۰:۵۸ ۲۵ آذر ۱۴۰۱
باسلام من هفده سال دارم سه سال است در زمستان هوای الوده اعلان می شود سینه ام خوشک میشود با سرفه مواجه میشوم پشت سرهم تا زمانی که از شهر خارج میشوم تا جای هوای پاک میروم در همان جا بهتر میشوم دوباره به جای اولی برمیگردم دوباره سرفه ام شروع میشود به همه دکتر برد تخصص ریه مراجه کردم هیچ اثر تا به حال نشده است خواشمندم راهنمای بفر مایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۱
سلام.برای کسانی عفونت سینه دارن یک قاشق عسل ویک قاشق سیاه دانه کوبیده شب بخوریدتمام عفونته می کنه.
Iran (Islamic Republic of)
جمیله
۰۱:۲۱ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
سلام من ۳۰درصد ریه هام کارنمیکنه وخیلی احساس خفگی میکنم نمیتونم به راحتی نفس عمیق بزنم. چیکاربایدبکنم
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۵:۴۵ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام خسته نباشید،من اعتیاد دارم سیگار هم میکشم ریه چپم درد میکنه،خلطهای چسپنده زیادی دارم و گلوم زیاد خارش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام داداشم ریه هاش تنگ شدن همیشه ی هفته سالمه ی هفته سرما خورده سرفه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۷ دی ۱۴۰۰
سلام من خلط چرب سفید رنگ ریه وگلو دارم باید چکار کنم خلاص شود
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۵:۲۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام من ریه سمت راستم گرفته باید چکارکنم باز بشه.
Iran (Islamic Republic of)
mahi
۰۹:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدتون.اما کاش طریقه صحیح مصرف هرکدام روهم گفته بودید .واینکه میشه باهم ترکیب بشن یا نه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
مامانم نفسش میگیره یهویی چکار کنه ریه هاش سالمن ولی یهو نفسش میگیره میشه بگین درمان این چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
سلام پدرم کروناگرفته الان ۲۵روزبیمارستان بستری هست ۸۰درصدریه هاش درگیربوده ۱۰تاآمپول رمدیسیورو۳تاآمپول اکتمرابهش زدن هنوزتنگی نفس دارهبرااثراین داروهاچسپندگی ریه گرفته نمیتونه بدون دستگاه تنفس بکشه .....خواهش راهنماییم کنیدبرای چسپندگی ریه وتنگی نفس چه خوبه ...اصلانمیزارن ازتخت بیادپایین خسته شده روتخت بیمارستان میگن که برات خوب نیست راه رفتن ...لطفاراهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مهر و ماه
۰۶:۰۸ ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هلیله سیاه ، مصطکی ،شکر سرخ به مقدار مساوی. در صورت بیماری ۳شب خورده شود به مقدار یه ق چایخوری.تا یک ساعت چیزی نخورید. یک هفته فاصله دوباره تکرار کنید و اگر سالم هستید هفته ای یک بار برای سلامت ریه ها عالیه. صبحها یک تکه زنجبیل تازه و یک تکه کوچک چوب دارچین رو دم کنید و با عسل و لیمو سنگی میل کنید ، مصرف سیب و هویج چند بار در روز ،دمنوش آویشن و عسل بسیار عالیست ، ،، چای ضد ویروس برای این دوره کرونا سه یا چهار روز پشت سر هم روزی یکبار مصرف کنید. فاصله یک هفته ای دوباره تکرار شود
دمنوش ضد ویروس : مریم گلی ، زوفا ،آویشن ،شیرین بیان از هر کدوم یه قاشق چای خوری در قوری بریزید با لیمو عمانی در صورت تمایل. چای کمی تلخ است میشود با عسل یا نبات کمی شیرین کرد زیاد شیرین نکنید ،،،.
Iran (Islamic Republic of)
شمیم
۱۷:۴۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دکترم تشخیص داده که حجم ریه هام کم شده و هیچ دارویی هم بهم نداده .داروی گیاهی می‌شناسید که حجم ریه ها را بیشتر کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدیزاده هستم
۱۰:۳۴ ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
قیمت دارو چقدر است
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۱:۱۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
سلام شوهر من تو کار خونه توپ کار میکنه کارش با چسپ هست از کار خونه فرستاده بودنش دکتر دکتر مانه کرده گفته ریت یه زره کوچک شده همیشه بگین درمانه ریه کوچک میشه چیه دکتر بهش گفته از چسپ هست که یکم کوچک شده منم نگرانم میشه بگین درمانش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۲ بهمن ۱۴۰۰
عسل وحشی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۲:۲۲ ۰۳ آذر ۱۳۹۹
سلام من هم مشکل ریه دارم وقتی سرفه میکنم سینه سمت راست خارش میکنه و خس خس شدید دارم مخصوصن شبها خواهشن به من جواب دهید که چکار کنم
Canada
حسین
۰۳:۴۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
سلام من پدرم ۵۷ساله بیماری سل داره خلط زیاد و درد مفاسل و نفس تنگی شدید چیکارکنم دکترهم بردم یه قرص زد سل داده لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۲:۴۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۹
عالیه من رزماری استفاده کردم
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۲۱:۳۴ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
کندر به مقدار یک قاشق غذاخوری مثل چای دم کنید و بذارید به مدت نیم ساعت دم بکشه بخورید ، بهترین داروی ریه هستش من امتحان کردم ..
کسیکه کرونا داره سه روز پشت هم سه بار در روز پودر اویشن ، پودر زنجبیل با یک عدد لیمو امانی دم کنه بخوره ، هر وعده یک لیوان .... کرونا از بین میره
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
تو یک گروه خواندم خانمی گفت پسرش کرونا گرفته از بیمارستان میاره خونه بهش آب کندور میده یعنی داخل یک لیوان آب جوش کندر ریخته یک قاشق غذاخوری مرتب هم زده داده پسرش خوب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۹
سلام کدام کیاه برای شستشوی ریه مصرف کنم لطفا برام بفرس
Iran (Islamic Republic of)
سبزوار شفیعی
۲۲:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
سلام.
همه شماها که خلط سینه و گلو دارید توجه کنید یک راه هل میدم امتحان کنید فقط نترسید نمک زیاد به همراه چای غلیظ دم کشیده حد اقل چای یک ساعت کهنه شود بانمک زیاد هم به زنید و تمام خلط سینه و گلوی شما بیرون میاد فقط نترسید با قرقره سوم یا چهارم متوجه میشید که چه از گلوی شما بیرون میاد فقط تاکید میکنم با چای دم کشیده غلیظ و نمک زیاد بعنی یک لیوان چای دو قاشق غذاخوری سرپر نمک بریزید . برید حالشو ببرید پولتون هم به دکتر ندید. دوست دار شما سبزوار شفیعی.
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد ویسی
۱۱:۰۵ ۰۴ مهر ۱۳۹۹
سلام خدمت دوستان عزیز.
نظرات خیلی هاتونو خوندم. من خودم هم تریاک مصرف کردم هم ماریجوانا . سیگار هم طبیعتا کنارش بوده. اما دوستان باور کنید چند ماهی که کنار گذاشتم و ورزش میکنم زندگیم و فکرم زمین تا آسمون تغییر کرده. از پیاده روی های طولانی شروع کنید تا دویدن در محیط باز. هیچ هزینه ای هم نداره ولی معجزه ست. به هیچ چیز فکر نکنید. مدیتیشن هم اگه انجام بدید عالی میشه. روزی یک ساعت ورزش و یک ربع مدیتیشن معجزه ست. از همه چیز لذتش بیشتره. امتحان کنید. کم کم اثار تنگی نفس و رنگ پریدگی از بین میره.
Iran (Islamic Republic of)
فريا
۱۳:۳۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
به هيچ عنوان بخور جوش شيرين ندين ممكنه ريه تون مشكلش حاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
غدیر
۰۰:۱۶ ۲۸ تير ۱۳۹۹
سلام آسم دارم چ داروی برای پیشگیری از کرونا خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۵۱ ۲۷ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید الان ۶ماه هست که خلط سینه دارم ریه هام خس خس میکنن ۲بار دکتر رفتم دارو بهم داد اما فایده نداشت قهوه که میخورم بدتر میشه لطفا راهنمایی کنید .تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۶ تير ۱۳۹۹
سلام مادرم آسم شدید داره الان زنگ زدم بهش شهرستان باز خلط ریه هاش خیلی اذیتش میکنه چه چیزی برا دفع سریع خلطش پیشنهاد میکنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۰:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام عکس داروها رابرام بفرست
Iran (Islamic Republic of)
مهدیه زارعی
۰۹:۲۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
سلام عکس از داروها واسم عامیانه میگذاشتین بفهمیم چی هستن
Singapore
محمدحسين جعفري
۱۹:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سمت چپ سينه ام دردميكند وهمش خس خس ميكنم مصرف دودهم دارم راهنمايي كنيدلطفأ
Iran (Islamic Republic of)
هلیا
۱۱:۵۴ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام بخدا خسته شدم چپ راست میریم اسم از کرونا استرس موهامو ریخته شوهرم تریا ک سیگار می کشه خیلی نگرانشم۲۷سالشه همش تریاک می کشه سرفه می کنه سینه هاش صدا می کنه خیلی نگرانشم ای کاش کرونا نبود به بدبختی روز مره خودمون می رسیدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام حداقل اسمهای عامیانه میذاشتی با عکس گیاه..تا بفهمیم چیه..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۳:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من کرونا گرفتم و آسم هم دارم و بیماری آسمم به خاطر کرونا تشدید شده وحمله بهم دست میده چی کنم دکترا کاری نتونستن واسم انجاگ بدم
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۰:۵۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام من چند وقتی خون ریزی داشتم که بعد ها فهمیدم از پشت بینی خون ریزی میکنم وقتی خون میاد سرفه میگیره و دائم خون میاد وقتی باز سرفه بگیره بازم میاد رفتیم دکتر گفت کرونا داری بدون اینکه اجازه بده حرفی بزنم من اون موقعا احساس می‌کردم خون وقتی نفس نیکشم میره داخل ریه هام الان دو هفته میشه گذشته سرفه م میگیره دیگ خون نمیاد اما خلط خون مرده میاد بیزوت ب زنگ سیاه مایل به قهوه ای قرمز
ممکمن راهنماییم کنه کسی می دونه وی خوبه خیلی ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسین آقایی
۲۳:۴۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من حدود دوساله که هم خلط گلو دارم وهم خلط سینوس
هم دکتر رفتم و هم طب سنتی ولی هیچ کدام تاثیری نداشت لطفاراهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
سلام من دیشب رفتم سی تی دکترا میگن با کرونای خفیف درگیری مجبورم کردن چهارده روز قرنطینه باشم تو یه اتاق دارم سکته میکنم بخدا لطفا راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام اصلانگران نباش شوهرمنم کرونا گرفت توخونه قرنطینه کردخودشوفقط به مایعات بست هرنیم ساعت یه لیوان آب آویشن اب پرتقال عسل ابلیمو باسیاه دانه اسیاب شده مصرف کرد الان خداروشکرهیچ مشکلی نداره مهمترازهمه فقط نبایداسترس داشت
Iran (Islamic Republic of)
شهلا
۰۱:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
جوش شیرین بخور بدید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
ویتامین سی زیاد بخوره
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۹:۱۵ ۲۳ تير ۱۳۹۹
اصلا نگران نباش بالای بیست نفر کرونا ی پیش خودم خوب شدن بخور جوش شیرین.پونه دم کن بخور هر دو ساعت.واویشن دم کن با لیمو امانی و زنجبیل سریع خوب میشی
Netherlands
مریم
۱۶:۴۴ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
سلام، پائین ریه سمت چپ کمی تحریک شده بنظر میرسه در اسکن که انجام داده شده. میشه نظر و پیشنهاد لطف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
من زیاد خلط پشت گلو دارم وباعث تنگی نفسم میشه دکتر هم رفتم خوب نشدم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سیاه دانه شب هانیم قاشق چای خوری
Germany
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
مسئولین کجایی بینین این مشکلاتو
Germany
جبار
۲۳:۲۳ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
سلام.حساسیت.ریه.ورهم.معده.دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۸
سلام دچار نارسایی قلبیم ریه ام آب جمع میکنه هرشب فلوزمایدمی خورم خیلی دارم ازیت میشم لطفآ راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
یزدان‌گنجی
۱۴:۲۷ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام‌‌پسر‌کوچیکم‌الان‌۷سالش‌باکمی‌سرد‌شدن‌هوا‌سینه‌اش‌خلط‌شدید‌میاره‌بعدش‌تب‌خیلی‌بالا‌داره‌بیشتر‌وقتا‌تبخالم‌میزنه‌خیلی‌ممنون‌میشم‌بهم‌بگید‌چیکار‌کنم‌ازاستان‌قزوین‌مزاحم‌میشم
Canada
ضرغام سپهوند اهل خرم آباذچد لرستان
۰۰:۱۶ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
به دلیل مصرف شیره تریاک وسیگار ریه ام خراب سینه ام عفونت ونفسم بالا نمیاد فریاد
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
فقط برودکترریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
گیاه پولک فک کنم همون خرگوشک باشه سفیدوپرزنرم داره بعلاوه کاکوتی اسم دیگش آذربه دم کنیدبخورید یه داروهست به نام کاشم طب اسلامی داره تلخه
Iran (Islamic Republic of)
مهناز چگنی
۱۴:۲۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۸
لطقا بک دکتر طب سنتی خوب برایدرمان آبسه ریه معرفی کنید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ماهین
۱۷:۵۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۸
سلام به همه
اصلأ به دانش دکترای الان هیچ اعتمادی نکنید چون ده تاشون باهم اندازه یک نفر دکترای قدیمی نمی‌فهمند.
همسر من از بهمن ماه سمت راست سینه اش درد داشت و هرچی می‌بردیم دکتر میگفتن اسپاسمه یا سرماخوردگی با اینکه عکس از ریه هم داشت باز نفهمیده بودن که تو ریه اش توده وجود داره
الآنم تحت شیمی درمانیه تا مرداد ۹۹
United States of America
حمیده
۱۴:۱۴ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
پدرم هم توده در سینه داره باید شیمی درمان بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی میر حسینی
۲۱:۲۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۸
مشکل دردسینه دارم چه کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۸
دارو
گیاهی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۳:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
من ۲۵ ساا بود تریاک میکشیدم که چهار ماه پیش سینه ام درد گرفت که رفتم دکتر منو فرستاد سی تی اسکن سی تی را اوردم بمن گفت چسبندگی ریه داری برام قرص نوشت خوردم درست نشدم اذیتم مبکنه راهنمای کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۲:۰۱ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
حجامت روامتحان کن من خودم انجام دادم خیلی اثربخش بود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Ferdosi
۰۱:۳۰ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
دورود،ابدا ورزش رو فراموش نکن،بهترین درمان ممکن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
سلام حدود ۳هفته هست دچار عفونت ریه شدم دکتر رفتم بهم کپسول آموکسی سیلین داده اصلا هیچ تاثیری نداشته الانم خیلی سینم درد میکنه و دچار خس خس هست نفسم تنگ میشه لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۳ خرداد ۱۳۹۸
باسلام ب دوستان وکاربران بنده هم اعتیاد شیره بودم الان مشکل ریوی داشتم الان تریاک رابصورت ابکی مصرف میکنم اشکال برای ریه دارد راهنمای کنید ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۹:۰۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
من یک هفته است که بالای قفسه سینه سمت راست درد میگیره چند نفر گفتن باده خوب میشه ولی وقتی سرفه میکنم یا دستم تکام میدم درد میگیره دلیل چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام بنده صبحها که از خواب پا میشم از سنگینی سینه وخلط زیاد میخوام خفه شم دکتر هم بهم گفت برونشین داری و برام دارو تجویز کرد منتهی بازم خوب نشدم چکار کنم راهنماییم کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۰:۴۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۸
اگه سیگار میکشی نکش بعداز یکماه خوبی
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۴:۲۲ ۰۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من پارسال عمل جراحی فک کردم و قبل از عید زیر چشمم میزد مثل نبض بعد رفتم دکتر بهم بوتاکس تزریق کردن چشمم قفل شده وقتی میخندم یه چشمم بسته نمیشه والان دوماهی هست مدام خمیازه میکشم فکم درد گرفته از خمیازه کشیدن و مدام باید نفس بکشم قفسه ی سینم درد میکنه سرفه هم میکنم نه زیاد ولی وقتی نفس میکشم بعد گلومم نبضش تند میزنه میشه راهنماییم کنید واقعا خسته شدم دوماه.من مشهد هستم بهم بگید کدوم دکتر خئبه برم که واقعا درمان بشم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Ferdosi
۰۱:۳۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
داروی افسردگی مصرف میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ظهرابیان
۲۲:۰۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
برای سل غده لنفاوی چه درمانی وجود دارد
United States of America
دنیا
۱۷:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
سلام دخترم مشکل ریه داره داکتر زیاد بردیمش وخوب نشده لطفا کمک کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۶ آذر ۱۳۹۷
من مشکل ریه دارم دکتر رفتم گفت ممکن حساسیت آب وهوا باشا یه عصبی باشه العان هم از لوله مری حساسیت زده به گوشم وگلوم چکار کنم ممنون میشم اگه راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضاس
۰۳:۱۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۷
از راهنمایی سیگاری شدم بیست دو سه سالکی اعتیاد تفریحی داشتم بعدبادیپلم معدل بالا درس 24سالگی راننده اتوبوس شدم اتوبوس مثل تریلی که داشتم نبود هرجا دوست داشتیم بساط راه می انداختیم بهرجهت اتوبوس ارسال 70 منو مجبور بخوردن شیره کرد بعد مشکلات زیاد درسال 88 سکته مغزی شدم ناگفته نماند قبلش چندماهی جلسه رفتم سالم شدم اما گفتن حق رانندگی نداری وموادتو همون شیره خیلی کم مصرف کن چون سنم نزدیک60 است آیا بنظرشما باز ترک کنم ریه دستگاه گوارش و خیلی اذیتم میکنه و ازخدا مرگمو میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۷
سلام مادرم هفتاد چند سالشه نفسش خیلی بنده ریه هاش دکتر گفته خیلی وَشون بعد افونت شدید داره چکار باید کرد
Iran (Islamic Republic of)
یاسمن محمدی
۱۵:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام مادر بزرگ من ۸۶ سالشه ریه اش آب آورده باید چه کار کنم ؟
Iran (Islamic Republic of)
وجیهه
۲۳:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۷
سلام 25 سالمه اعتیاد دارم مصرف من تریاکه بخاطر یه مریضی نمیتونم ترک کنم میخام ی دارویی برا تجویز کنید حدعقل از شر سرفه خلت سینه راحت شم همیشه سرفه میزنم همراه با خلت بعصی وقتا بالا میارم ..ممنون میشم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
شربت آویشن بخور عالیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام اهل کجاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
همین خلط ها خیلی بده تا بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام اویشن خوبه
آخرین اخبار