صبح امروز علی اصغر پیوندی با حکم رئیس جمهور، رئیس جمعیت هلال احمر شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی متولد سال 1341، متأهل و دارای دو فرزند است.

او تا کنون سمت های انتصابی و انتخابی در حوزه پزشکی و خدمات پزشکی داشته، اما عمده فعالیت های او در وزارت بهداشت، نظام پزشکی و سازمان پزشکی قانونی بوده است.

علی اصغر پیوندی دو سه ماه بعد از انتخابات ریاست سازمان نظام پزشکی تهران که در مرداد ماه سال جاری انجام شد، تبدیل به یک چهره خبرساز شده است.

این کاندیدا از ائتلاف امید سلامت توانست در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران، ریاست سازمان نظام پزشکی تهران را به عهده بگیرد.

پیوندی، رئیس جدید هلال احمر را بهتر بشناسید + عکس

علی اصغر پیوندی دکتری پزشکی عمومی ودکتری تخصصی گوش و حلق و بینی خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گذراند و نفر دوم بورد تخصصی شد.

از سوابق کاری او می توان به ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان، رئیس هیأت مدیره نظام پزشکی تهران - رئیس سازمان نظام پزشکی استان تهران - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران - عضو شورای عالی و هیئت عالی انتظامی سازمان نظام پزشکی - عضو هیئت مدیره  انجمن متخصصین بیماری های گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن ایران - عضو وابسته فرهنگستان علوم پزشکی کشور - ریاست سابق سازمان نظام پزشکی استان سمنان - ریاست سابق دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان - سرپرست مرکز تحقیقات و تشخیص میکروسکوپی سازمان پزشکی قانونی کشور - عضو كالج جراحان آمريكا - رئیس مرکز تحقیقات شنوایی/ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی - سردبیر مجله علمی سازمان نظام پزشکی و عضو هيأت تحريريه مجله‌های علمی دانشگاهی اشاره کرد.

او متولد  سمنان است و همین وجه اشتراک با حسن روحانی، رئیس جمهوری، او را بیشتر بر سر زبان ها انداخته است، اما خودش می گوید: هیچ نسبت خانوادگی نسبی یا سببی با رئیس جمهور ندارم ولی به ایشان ارادت کامل داشته و دارم.

پیوندی از علاقه به خدمات داوطلبانه در دوران فعالیتش می گوید:من همگام با فعالیت های آموزشی و درمانی، حضور در خدمات داوطلبانه یکی از کارهای دوست داشتنی در طول زندگی ام بوده است. از زمان عضویت در کمیته بهداشت و درمان جهادسازندگی در شهر سمنان در اوایل دهه 60  با هلال احمر ارتباط تنگاتنگی داشتم. همچنین  یکسال رئیس هیات مدیره سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر بودم.

پیوندی، رئیس جدید هلال احمر را بهتر بشناسید + عکس

او می گوید: چهار سال پیش هم برای این مسئولیت کاندید بودم و حتی در شورای عالی هلال احمر هم برای رای گیری حضور پیدا کردم. اما تصمیم  بر این بود که بنده در موقعیت ریاست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی کارایی بیشتری دارم و با توجه به عضویت در هیات علمی آن دانشگاه می توانم بیشتر به مجموعه وزارت بهداشت و دولت یازدهم کمک کنم.

درضمن خودم از حامیان دکتر ضیایی در تصدی این مسئولیت برای او  بودم. سابقه آشنایی من با ایشان هم به سال های پیش بر می گردد،ولی به هر حال همیشه شروع یک دولت، مبدا تغییر و تحولات است.

امسال هم مثل چهارسال قبل به پیشنهاد برخی شخصیت های سیاسی - اجتماعی دوباره برای این سمت کاندید شدم و مورد اعتماد اعضای شورای عالی هلال احمر قرار گرفتم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۱۸ تير ۱۳۹۷
ارزوی موفقیت دارم
آخرین اخبار