مدیرکل اداره میراث فرهنگی کردستان؛

رشد 53 درصدی حضور گردشگر در کردستان

مدیرکل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از رشد 53 درصدی تعداد گردشگر در این استان خبرداد.

 سید محسن علوی مدیرکل اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: توسعه گردشگری برمبنای مثلث توسعه زیرساخت ها، آموزشی و تبلیغات استوار است که ما برای رونق و توسعه صنعت گردشگری در استان کردستان مشغول کار هستیم.

وی با بیان اینکه کردستان از نظر زیرساخت های گردشگری نسبت به سال های گذشته رشد چشم گیری داشته ، افزود: نسبت به 15 سال پیش تعداد دفاتر خدماتی ما از 2 عدد به 40 دفتر افزایش یافته است و همچنین اقامتگاه های استان نیز چندین برابر شده است.

علوی با اشاره به اینکه در سال 96 رویکرد بخش خصوصی به سمت گردشگری بسیار زیاد بوده است بیان کرد: در بیشتر روزها 5 تا 10 موافقت خصوصی جدید برای طرح گردشگری در سطح استان داشته ایم که امیدواریم در آینده شاهد بهره برداری این طرح ها باشیم.

وی افزود: تابستان امسال در مقایسه با مدت زمان سال گذشته استان کردستان 53 درصد رشد در تعداد گردشگر را داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به رشد 2 برابری بازدید گردشگران از جاذبه های گردشگری استان اشاره کرد وگفت: تعداد گردشگران از 700 هزار نفر به بیش از1 میلیون نفر افزایش یافته است که نشان از رشد صنعت گردشگری در استان کردستان است.

علوی به آموزش های گردشگری در سطح شهرها و روستاها نیز اشاره کرد و افزود: امسال در روستاهایی که جاذبه های گردشگری دارند دوره های آموزشی شیوه برخورد با گردشگران  برای روستاییان برگزارشد.

 وی گفت:در سطح شهرها نیز دوره های آموزشی شیوه برخورد با گردشگر به صورت رایگان برگزار شد.

افزایش 2 برابری بازدید گردشگران از جاذبه های کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.