پایان برداشت انگور از تاکستان های شهرستان ابرکوه

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از افزایش 10 درصدی تولید محصول انگور در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  مهدی غیب الهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با پایان کار برداشت محصول انگور از 260هکتار تاکستان های این شهرستان در سال زراعی جاری، سه هزار و 500 تن محصول برداشت شد که این عدد نسبت به سال قبل 10درصد افزایش دارد.

غیب الهی با بیان اینکه تاکستان نسبت به دیگر درختان میوه کم آبخواه تر است افزود: علت افزایش تولیدانگور، افزایش سطح زیرکشت باغ های بارور انگور است.

وی متوسط تولید محصول در هر هکتار را 12تن ذکر کرد و یادآور شدکه این عدد در بعضی باغ ها تا 15تن در واحد سطح می رسد که محصول تولیدی علاوه بر مصرف در منطقه به بازار مصرف شهرهای مجاور ارسال می شود.

به گفته غیب الهی بیشترین سطح زیرکشت تاکستان های این شهرستان در منطقه فراغه قرار دارد و ارقام تولیدی را ریش بابا، مثقالی، عسکری و شاهانی ذکر کرد.

این مسئول تصریح کرد: باتوجه به بحران کم آبی و افت شدید سطح آبهای زیرزمینی و تداوم معضل پدیده خشکسالی به کشاورزان توصیه می شود برای استفاده بیشتر و بهره وری از آب موجود در تاکستانها از روش آبیاری نوین استفاده کنند.

رئیس جهاد کشاورزی ابرکوه اظهار کرد: 15هزار هکتار از زمین های ابرکوه به کشت محصول کشاورزی اختصاص دارد و سالانه بیش از190هزارتن محصول برداشت می شود و این شهرستان یکی از مناطق عمده کشاورزی استان یزد است.

مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

افزایش 10 درصدی تولید محصول انگور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار