مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی؛

واکسیناسیون بیش از 4میلیون رأس دام درخراسان شمالی

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی گفت: در نیمه ی نخست امسال 4میلیون و 946هزار رأس دام سبک و سنگین در استان علیه بیماری ها واکسینه شدند.

واکسیناسیون بیش از 4میلیون رأس دام درخراسان شمالی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ مهدی احمدی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در 6ماهه سال جاری یک میلیون و 987هزار و 196رأس دام علیه بیماری مشترک انسان و دام در استان خراسان شمالی واکسینه شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 2میلیون و 959هزار و 317رأس دام علیه بیماری اختصاصی دام در استان واکسینه شدند، افزود: مبارزه با سم پاشی انگل خارجی در 3هزار و 258 رأس دام سنگین و هزار و 307 رأس دام سبک علیه بیماری تب کریمه و کنگو در استان انجام شده است.

احمدی تعداد کانون های بیماری های مختلف دام در استان را 97کانون برشمرد و اظهار کرد: هم اکنون 25کانون نشتخوار کنندگان علیه بیماری های مختلف دامی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این مدت برای 2هزار و 156رأس گاو و 49هزار و 266رأس گوسفند صدور مجوز حمل بهداشتی در استان صادر شده است گفت: در واحد قرنطینه امسال بیش از 4هزار و 402تن شیر خام گاوی، 5هزار و 570انواع جلد پوست گوسفندی و 20تن عسل از استان صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در سال جاری یک میلیون و 718هزار و 546کیلوگرم گوشت قرمز و 7میلیون و 762هزار و 116کیلوگرم گوشت مرغ در استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه طرح ادغام کشتارگاه ها در استان زمانی اجرا می شود که کشتارگاه مرکز استان با تمام توان کار کند گفت: در این زمینه متولی امر شهرداری است که به علت محدودیت های مالی نتوانسته این کار را انجام دهد.

احمدی افزود: ادغام کشتارگاه ها موجب ایجاد کارآفرینی و ارزش افزوده برای محصولات دامی در استان می شود.

وی با اشاره به شیوع تب برفکی در بین دام ها و اجرایی شدن طرح پایلوت در استان در این راستا گفت: در این زمینه اقدامات شناسایی انجام شده اما اطلاعات آماری جمع بندی نشده است.

مدیر کل دامپزشکی در ادامه گفت: هم اکنون آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی با بیش از 90درصد پیشرفت فیزیکی مستلزم فراهم شدن زیرساخت هایی مانند برق، آب و گازرسانی است و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/


بهره برداری از آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.