صدور مجوز بهره برداری از دو هزار مگاوات انرژی خورشیدی و بادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: مجوز بهره برداری از ۲ هزار مگاوات انرژی خورشیدی و بادی در استان برای سرمایه گذاران صادر شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهر حبیبی افزود: ظرفیت تولید انرژی‌های نو در استان چهار هزار مگاوات است که تاکنون به سرمایه گذاران برای بهره برداری از دو هزار مگاوات مجوز داده شده است.

وی اضافه کرد: به برخی از سرمایه گذاران انرژی‌های نو در استان مجوز و زمین اعطا شده است که به دلیل نداشتن اهلیت و توانایی در بهره برداری از آن‌ها هنوز اقدام نکرده اند و باید برای بازپس گیری مجوز‌ها از افراد فاقد اهلیت وارد عمل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: به زودی یک طرح بزرگ انرژی بادی در منطقه سیاه پوش بخش طارم سفلی به بهره برداری می‌رسد که نقش بسیار مهمی در تامین برق کشور و رونق اقتصادی منطقه ایفا می‌کند.

حبیبی همچنین اضافه کرد : قزوین ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنعتی، گردشگری و انرژی‌های نو دارد و هرچند مطالعات اولیه در باره شناسایی آن‌ها انجام شده است، ولی کفایت نمی‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: پارسال برای استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری استان و حل مشکلات واحد‌های تولیدی با بنیاد برکت و مستضعفان وارد تعامل و مذاکره شدیم و در این زمینه واحد‌های تولیدی دارای مشکل برای حمایت به این بنیاد‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام/

 

ظرفیت تولید انرژی‌های نو در استان چهار هزار مگاوات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار