در 6 ماه نخست امسال؛

ارائه بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در حرفه های مهارتی

در 6 ماه نخست امسال بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت در بیش از ۹۰ حرفه مهارتی برای صنایع آموزش ارائه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان خوزستان گفت: امسال با هدف توسعه و گسترش آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای و تامین نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز صنایع و بنگاه‌های اقتصادی 173 هزار و 426 نفر ساعت در مراکز آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اجرا گردید.

وی از فعالیت آموزشی این بخش در بیش از 90 حرفه مهارتی خبر داد و بیان داشت: درباره دوره‌های مهارت آموزی مختلف برگزار شده می‌توان از دوره‌های اپراتور جرثقیل، اطفای حریق، پرورش دهنده زنبور عسل، تعمیر موتور، تکنیک‌های مدیریت و سرپرستی، روان شناسی صنعتی در تمامی سطوح مهارتی با رویکرد صنعتی، خدماتی و کشاورزی اشاره کرد.

سواعدی با اشاره به هدف از اجرای آموزش در صنایع تصریح کرد: در زمینه آموزش در صنایع، بخشی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ویژه شاغلان بازار کار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقای سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش جوار کارگاهی ضمن کار و بین کارگاهی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای خوزستان تعامل و همکاری بیش تر صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی جهت ارتقای سطح مهارت کارگران شاغل در واحدهای صنعتی را خواستار شد و اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان آمادگی‌های لازم برای ارائه انواع آموزش‌های مهارتی مرتبط با صنایع براساس استانداردهای بین المللی را دارد.

این مقام مسئول اذعان کرد: شاغلان در صنایع پس از فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارتی مطابق با استاندارد جهانی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.