بطحایی:

یک سوم مدارس کشور ایمن نیستند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از اهداف تربیتی آموزش و پرورش متاثر از فضای آموزشی است گفت: یک سوم مدارس ایمن نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجلیل از روسای مجامع استانی خیرین مدرسه ساز بیان کرد: حضور خیرین که از دارایی خود برای فرهنگ کشور می‌گذرند، شایسته صمیمانه‌ترین تواضع و تشکر است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم ترین عوامل در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش فضای آموزشی بوده و بخشی از اهداف تربیتی در آموزش و پرورش متاثر از فضای آموزشی است که در تحقق اهداف ما موثر است.

بطحایی با بیان اینکه یک سوم مدارس ایمن نیست، عنوان کرد: این مدرسه فضای شاداب برای ما نخواهد بود؛ در کشورهای پیشرفته اهداف تربیتی در مجتمع های آموزشی ارائه می‌شود که مقدمه آموزش و پرورش با کیفیت است.

وی بیان کرد: امروز یکی از نقاط ضعف مدارس رغبت نداشتن به مدرسه رفتن بوده و با شادی از مدرسه خارج می‌شود که باید این امر برعکس باشد البته این مساله فقط مربوط به فضای آموزشی نیست.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: روحیه دانش آموزان در ورود و خروج مدرسه یکی از شاخص های کارآمدی نظام آموزشی محسوب می شود و نارسایی در کالبد مدارس به بی‌رغبتی نسبت به رفتن مدرسه در دانش آموزان منجر می‌شود.

بطحایی گفت: باید سدها و نارسایی هایی که مانع از حرکت می‌شود، شناسایی و در حد امکان رفع شود و حتی در قالب کارگروهی این چالش‌ها بیان شده و مورد راهبری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دولت از طرح هایی که به صلاح بوده به شدت استقبال می کند، بیان کرد: در برنامه ششم توسعه و براساس آیین نامه بخشی از هزینه های خیرین به عنوان هزینه قائل قبول مالیاتی از وی پذیرفته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد مدارس خبرسازی که فاقد دانش‌آموز است، اظهار کرد: باید برای این موضوع راهکاری بیابیم چرا که این امر به موجب یاس خیرین و هدر رفتن سرمایه کشور می سود.

بطحایی یادآور شد: عاقبت به خیری آموزش و پرورش در گرو تحول بوده و باید مسیر صحیح را بیابیم، همچنین روش های جدید را برای این تحول داشته باشیم تا آموزش و پرورش با توسعه یافتگی و شتاب بیشتری حرکت کند.

انتهای پیام/

ایمن نبودن یک سوم از مدارس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار