مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان:

علی‌رغم چالش های امنیتی، صنعت گردشگری در افغانستان در حال رشد است

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کردند که علی‌رغم چالش‌های امنیتی، صنعت گردشگری در افغانستان در حال رشد است.

علیرغم چالش های امنیتی، صنعت گردشگری در افغانستان در حال رشد استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «رامین عتیق زاده»، رئیس تحقیق، توسعه و بازاریابی گردشگری وزارت طلاعات و فرهنگ می گوید که علی‌رغم چالش‌های امنیتی، صنعت گردشگری در افغانستان در حال رشد است.

وی اظهار داشت: سال قبل حدود ۲۲۱ هزار گردشگر خارجی از ساحات باستانی افغانستان دیدن کردند.

عتیق زاده تاکید کرد که وضعیت گردشگری در افغانستان با وجود ناامنی‌ها در حال رشد است.

به گفته وی، نزدیک به هزار شرکت سیاحتی در این کشور فعالیت دارند و از سال ۲۰۱۶ تاکنون شاهد سرازیر شدن گردشگران داخلی و خارجی در شهرهای مختلف افغانستان هستیم.

عتیق‌زاده در باره جاذبه‌های صنعت توریسم افزود: ”خوشبختانه افغانستان یک کشور زیبا و دارای مناظر زیبای طبیعی است و از نگاه ایکو توریسم و جاذبه‌های سیاحتی و همچنان آبده‌های تاریخی و ساحات دیدنی حائز اهمیت می‌باشد، در حال حاضر ما بخش بازاریابی را فعال کردیم و با چاپ کتلات، بروشور و فیلم‌های مستند جلوه‌های سیاحتی افغانستان را معرفی می کنیم.»

وی درباره ازدیاد گردشگران در نقاط مختلف افغانستان گفت: «در گذشته کابل، بدخشان، هرات، بامیان، بلخ و قندهار از جمله ولایاتی بودند که بیشترین گردشگران داخلی و خارجی را داشتند، خصوصا در روزهای مناسبتی.»

بر اساس معلومات وزارت اطلاعات و فرهنک افغانستان، رشد صنعت گردشگری بیش از ۲۵ میلیون افغانی به درآمد دولت اضافه کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار