۱۰۹ روستا صاحب دهیاری می‌شوند

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌ها استانداری قزوین گفت : ۱۰۹ روستای استان با برخورداری از شرایط لازم به لحاظ جمعیتی امسال صاحب دهیاری می‌شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛کریم حبیبی انبوهی در جمع خبرنگاران افزود: با اجرای این طرح تعداد دهیاری‌های استان به ۶۳۹ دهیاری افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای ۸۲۳ روستا با ۳۲۱ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت است.

به گفته انبوهی، ۲۵ درصد از جمعیت استان در روستا‌ها ساکن هستند.

مدیرکل دفتر روستایی و شورا‌ها استانداری گفت : از آغاز تاسیس دهیاری‌های استان تا سال ۹۲، ۹۵۰ میلیارد ریال اعتبار بین آن‌ها توزیع شده است و این میزان تا کنون به دو هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

حبیبی انبوهی افزود: تا کنون چهار هزار و ۷۹۲ پروژه در روستا ها‌ی استان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری از خریداری ۱۵ دستگاه خودرو مکانیزه حمل پسماند خبر داد و گفت:: به زودی این خودرو‌ها به ۱۵ بخشداری استان واگذار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های روز روستا در استان، افزود: برگزاری همایش‌های روز روستا، بازدید مدیران از روستا‌ها، تجلیل از تلاشگران و فعالان عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری روستا‌ها، افتتاح و آغاز پروژه‌های روستایی و برگزاری نمایشگاه‌های محصولات استانی و نمایشگاه‌های مصنوعات دستی، فرهنگی و هنری از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت : همچنین برای چهارمین سال همایش ملی روز روستا با حضور رئیس جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و یکی از بانوان دهیار استان به نام حدیثه باقری، دهیار روستای زناسوج از توابع الموت غربی شهرستان قزوین برای سخنرانی در این اجلاس انتخاب شده است.

استان قزوین دارای ۸۲۳ روستا و ۵۳۰ دهیار است.

انتهای پیام/

تعداد دهیاری های استانم قزوین به  ۶۳۹ دهیاری می رسد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.