جرائم فضای مجازی دغدغه اصلی نیروی انتظامی

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شهربابک گفت : پیش از پلیس فتا نقش اول و آخر را خود مردم در پیشگیری از جرائم فضای مجازی ایفا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، سرهنگ زمانی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان شهربابک گفت : در هفته نیروی انتظامی بیش از 60 برنامه داریم که کارکردهای اجتماعی و جنبه های آموزشی دارند از قبیل صبحگاه مشترک ، خدمات رایگان پزشکی ، نشستی با مسئولان ادارات ، سازمانها و نهادها ، دیداری با امام جمعه  شهرستان ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، بیماران و معلولین خدمتی و جلسه ای با 5 شهردار شهرستان خواهیم داشت.

وی افزود : قصد داریم مردم را با برخی اقدامات نیروی انتظامی آشنا کنیم از همین رو نشستی مردمی خواهیم داشت که آنان مشکلاتشان را با ما در میان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه حضور دانش آموزان را در پاسگاه ها خواهیم داشت که بیشتر با خدمات پلیس آشنا شوند ادامه داد : همچنین کارشناسان ما در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و در بیش از 15 جلسه برنامه های آموزشی در خصوص ترافیک ، مواد مخدر و آگاهی بخشی را به دانش آموزان آموزش میدهند.

وی با بیان اینکه اگر برخی مسائل امنیتی از طریق روحانیون گفته شود تأثیر بیشتری دارد ، ادامه داد : روز چهارشنبه جلسه ای با سی نفر از روحانیون شهرستان خواهیم داشت.

زمانی با مؤثر دانستن نقش رسانه ها در رفع ابهامات مردم افزود : سعی میکنیم در هر زمانی تعاملی همه جانبه با نشریات داشته باشیم و در مقام پاسخگویی به خبرنگاران پیشگام خواهیم بود چرا که اگر ابهامات برطرف شود گله مندی ها و نارضایتی های مردمی نیز کاهش می یابد.

وی اظهار داشت : در هفته ناجا قصد انتشار یک ویژه نامه در کنار دیگر هفته نامه های شهرستان در جهت آموزش و بالا بردن سطح آگاهی مردم در زمینه پیشگیری از اتفاقاتی مثل سرقت ها و تصادفات و نقش مردم در پیشگیری از این وقایع را خواهیم داشت.

زمانی تصریح کرد : در شهربابک مسئله لاینحل و ضدامنیتی نداریم و جرائم و خرده جرائم از قبیل سرقت ها تقریبا کنترل شده است اما مهمترین دغدغه ما در حوزه شهرستان شهربابک فضای مجازی است که متأسفانه در شهربابک درصد این جرائم تقریبا نسبت به برخی شهرستانهای استان بالاست و دلیل آن نیز زود اعتماد کردن برخی افراد به یک تلفن یا پیامک است.

وی با اشاره به اینکه قرار است با پیگیری های انجام شده پلیس فتا را در شهربابک فعال کنیم افزود : اگر چه جرائم فضای مجازی از طریق پلیس فتا قابل پیگیری است اما چون فضای مجازی فضایی پنهان است ، این خود مردم هستند که نقش اول و آخر را و قبل از پلیس فتا در پیشگیری از بروز چنین مسائلی دارند.

وی ادامه داد : فضای مجازی پر از اطلاعات است که باید شیوه ی استفاده درست از آن را بیاموزیم و در جهت مثبتی از آن بهره ببریم.
زمانی در خصوص دو شماره ۱۱۰و 197 گفت : شماره ۱۱۰ پل ارتباطی مردم با دستگاه انتظامی پلیس است که همیشه پاسخگو است و مأموریتها را سرعت میبخشد ، کما اینکه مردم پیش از این نیز از طریق شماره 197 از پلیس تقدیر کرده اند و میتوانند انتقادات و پیشنهادات خود را با همین شماره به گوش مسئولین نیروی انتظامی برسانند که ترتیب اثر داده شود.

انتهای پیام/ی

نقش پلیس فتا در کاهش جرائم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.