سردار اشتری:

باید سهم همه دستگاه‌ها در ارتقای امنیت مشخص شود/ مسئولان خودرو‌های ایمن به مردم تحویل دهند

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت یک موضوع چند وجهی است که با مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها محقق می‌شود و باید سهم همه در ارتقای امنیت مشخص شود.

باید سهم همه دستگاه‌ها در امنیت مشخص شود/ مسئولان خودرو‌های ایمن به مردم تحویل دهندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم صبحگاهی هفته ناجا که امروز(شنبه) برگزار شد، با عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: به گفته امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی، ما هرچه داریم از محرم و صفر است، این ایام باعث تجدید قوا در مردم و نیرو‌های مسلح است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ماه محرم ماه خاصی بود و اصولا عملیات‌های سخت و موفق در آن ایام انجام می‌شد و دلیل آن تعصب و عشق رزمندگان به سید و سالار شهیدا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود و امیدواریم این ایام برای همه خصوصا نیروی انتظامی باعث خیر و برکت و رشد و ارتقا باشد.

سردار اشتری با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: با شعار «پلیس برای امنیت و امنیت برای مردم» کار خود را آغاز کردیم. امنیت بالاترین نعمت برای هر کشور و مردم است و این نعمت بزرگ در کشور ما حتی با وجود شرایط خاص منطقه و درگیری‌های فراوان در سطح بسیار بالا وجود دارد و این امنیت بالا را مدیون خون شهدا، هدایت های مقام معظم رهبری، انسجام نیرو‌های انتظامی و مسلح و قضایی و هوشیاری و حضور مردم در همه صحنه‌ها هستیم.

وی با اشاره به شهدای نیروی انتظامی ادامه داد: نیروی انتظامی حافظ امنیت و نظام و برقراری آرامش برای مردم و کشور است و این وظیفه شرعی و قانونی خود را با تمام توان انجام داده و گواه این انجام وظیفه تقدیم شهدای گرانقدر است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز شاهد آن هستیم که هر ماه  تعدادی از فرزندان کشور و همکاران ما به دلیل مقابله با کسانی که قانون گریز هستند و قصد برهم زدن آرامش و امنیت جامعه ما را دارند و به مرزهای ما تعدی می‌کنند، شهید می‌شوند که این نشانگر ایثارگری و تعهد همکاران ما در نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به وجود بیش از 8500 کیلومتر مرز کشور ادامه داد: همکاران ما در ناجا حراست از مرزها را بر عهده دارند و با ایثارگری در مناطق صعب‌العبور همیشه حضور دارند و امنیت را برقرار می‌کنند، همچنین نیروهای ناجا در شهرها، روستاها و پایانه‌های مسافربری با بی قانونی مبارزه و در این راستا ارائه خدمت می‌کنند.

سردار اشتری با چند وجهی خواندن امنیت اظهار کرد: امنیت امری چند بعدی است که با مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم محقق می‌شود و همه باید در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، فرهنگی، اخلاقی و فضای مجازی به مجاهدان فی‌سبیل‌الله در نیروی انتظامی کمک کنند.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر نیروهای ناجا اقدامات مناسبی را در جهت جلوگیری از آسیب‌ها و تهدیدات انجام داده‌اند، تصریح کرد: البته در برخی از موارد پیشرفت و در برخی نیز مشکلاتی داشتیم و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و معتقد هستیم که امنیت و سلامت جامعه باید در شأن مردم و کشور ارتقا یابد، اما با این وجود نیروی انتظامی در انجام وظایف خود کوتاهی نکرده است و تلاش می‌کند تا امنیت در ابعاد مختلف جامعه برقرار شود.

سردار اشتری افزود: به زودی تجهیزات جدیدی را در نیروی انتظامی وارد می‌کنیم و امیدواریم که راه‌اندازی قرارگاه تربیت و آموزش در نیروی انتظامی خلأهای موجود را پر کند تا به پلیس دانش بنیان و حرفه‌ای دست یابیم و برای رسیدن به این مهم نیازمند ارتقای آموزش، کمک مسئولان و تلاش همکاران هستیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم با توجه به اراده و روحیه جهادی همکارانم در نیروی انتظامی و ورود تجهیزات و ارتقای آموزش و حمایت مادی و معنوی همه مسئولان بتوانیم پاسخگوی همه نیازهای مردم باشیم.

سردار اشتری ادامه داد: در رابطه با کشف کالاهای قاچاق و مواد مخدر توفیقات خوبی داشتیم و در برخورد با خرده فروشان موادمخدر و متجاهران اقدامات مناسبی صورت گرفته، اما لازم است در موضوع امنیت و سلامت اجتماعی سهم همه دستگاه‌ها مشخص شود، در خصوص معتادان متجاهر وظیفه ما جمع‌آوری و تحویل آن‌ها است که هر وقت نیاز بوده در کمتر از 24 ساعت این اقدام صورت گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش‌های جدی قرارگاه مقابله با سرقت ادامه داد: در موضوع سرقت کاهش چند درصدی در سال گذشته را شاهد هستیم، البته در سرقت‌های خرد افزایش آمار وجود دارد و باید توسط دستگاه‌های مربوطه آسیب شناسی لازم انجام شود.

سردار اشتری با بیان اینکه در بحث راه و راهنمایی و رانندگی اقدامات مناسبی انجام شده است، عنوان کرد: طبق آمارها در سال گذشته  حدود 500 نفر از تعداد جان باختگان ناشی از تصادفات کاهش یافت، این در شرایطی است که در سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور افزوده و همچنین یک میلیون گواهی نامه توسط مردم اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در بحث تصادفات و سوانح رانندگی تاثیر دارند، عنوان کرد: عواملی همچون نیروی انسانی،‌ خودرو، جاده و پلیس در بروز سوانح رانندگی موثرند، بنابراین همه دستگاه‌ها و مردم باید به کاهش این تصادفات و این سوانح کمک کنند.

سردار اشتری در رابطه با ایمنی خودروها گفت: باید مسئولان مربوطه در بحث خودرو دقت کنند و خودروهای با کیفیت بالا و ایمن را به مردم تحویل دهند و همچنین باید در رابطه با ایمن سازی جاده‌ها و نقاط حادثه خیز اقدامات لازم انجام شود.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه انتظامی امین گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری، رضایتمندی ایشان از نیروهای انتظامی کشور را شاهد بودیم و ما باید فرامین و تدابیر ایشان را مدنظر و سرلوحه کار خود قرار دهیم و به پلیس در تراز جمهوری اسلامی نزدیک شویم.

وی همچنین با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تأمین معیشت ابراز کرد: همه تلاش خود را در حد توان و بضاعت انجام می‌دهیم تا قدردان تلاش همکاران نیروی انتظامی در بحث تامین معیشت باشیم و این را می دانیم که شما همیشه با روحیه جهادی و عشق به رهبر و کشور و مردم به خدمت رسانی مشغول هستید.

اشتری در پایان با یاد شهدای نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس از تفحص 119 شهید خبر داد و گفت: بسیاری از این عزیزان از نیروهای ژاندارمری و نیروی انتظامی بودند. امیدواریم با یک برنامه‌ریزی خوب بتوانیم از این شهدا استقبال و از خانواده‌های گرانقدر آن‌ها که بیش از 30 سال منتظر بودند، تجلیل کنیم.

انتهای پیام/

سخنان اشتری در آغاز هفته نیروی انتظامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۶
سردار شما بگو به ملت ماشین استاندارد بدن..جلو واردات ماشین استاندارد رو که گرفتن.فقط هرچی چینی باشه وارداتش ازاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
فقط حواست باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سردار عزیز اینقدر امنیت نگید . بزرگوار چشم می زنند . شاید داعش خدای نکرده لج کنه بیاد داخل !!!
-
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
باید خودرو های ایمن تحویل بدین ولی هر سال داره تلفات رو بیشتر میکنه.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
مگه مشخص نیست تو روستای ما
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۲۵ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
اگر رقابت واقعی بود الان خودروسازها اتومبیل با کیفیت تولید میکردند.
آخرین اخبار