فرمانده سپاه روح الله؛

عاشورا دارای دو بال شور و شعور است

فرمانده سپاه روح الله گفت: عاشورا دارای دو بال شور و شعور است.

سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در مصاحبه با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: عاشورا دارای دو بال شور و شعور است، شور عزاداری‌ها، سیاه‌پوشی‌ها، نذری‌ها و شعور عبرت‌ها و درس‌هایی است که ما باید از حماسه حسینی بیاموزیم.

سردار کریمی با اشاره به اینکه انقلاب ما ریشه در حماسه عاشورا دارد و شهدای انقلاب اسلامی ادامه دهنده راه شهدای کربلا هستند افزود: نخستین درس عاشورا پیام مقاومت است و درس‌های بعدی صبر، پایداری، استقامت، امر به معروف و نهی از منکر، انس با نماز، قرآن و دعا است.

وی اضافه کرد: پیام دیگر عاشورا، پیام حق‌الناس است چراکه امام حسین (ع) فرمودند: هر کس حقی بر گردنش است برود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: پیام‌های دیگر عاشورا بصیرت و شناختن دشمن و دوست و پیام ایثار و فداکاری؛ شهادت و شهادت‌طلبی، پیروزی و گذشت است، گذشتی که امام حسین (ع) با همه وجود این واژه را تفسیر کردند و از جان خود و فرزندانش، برادری همچون عباس (ع) و رفاه و مال گذشت.

وی با بیان اینکه عاشورا بر همگان عیان کرد که حق و باطل در کنار هم جمع نمی‌شوند تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس هم درس‌های کربلا رمز پیروزی ما بود، هویت جنگ تحمیلی و هشت سال مقاومت ملت ما، جنگ جبهه اسلام و کفر بود.

سردار کریمی با اشاره به اینکه شهدا با قرآن و دعا مانوس بودند بیان کرد: دفاع مقدس ما از ادبیات عاشورا بهره گرفت و پیروز شد و امروز هم دفاع رزمندگان اسلام درجبهه مقاومت ریشه در دفاع مقدس ما دارد.

وی با بیان اینکه پیام عاشورا بصیرت و شناختن دشمن و دوست است و در عاشورا افرادی که بصیرت نداشتند در مقابل امام خود ایستادند و شمشیر کشیدندگفت: ملت ایران در راه انقلاب اسلامی پای ولایت ایستادند و در مقابله با دشمنی‌ها و توطئه‌ها ۲۳۰ هزار شهید و ۷۰۰ هزار جانباز تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

انتهای پیام / ج

سخنان سردار کریمی باموضوع عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.