۶۸ هزار و ۶۶۸ نفر سالمند در مازندران زیر پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد کوچکی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه این نهاد به سالمندان تحت حمایت خدمات ارائه می‌دهد، گفت: ۶۸ هزار و ۶۶۸ نفر سالمند در مازندران تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه ۵۶ درصد از مددجویان تحت حمایت در مازندران سالمند هستند، افزود: به این افراد خدماتی مانند پرداخت کمک معیشت به طور مسمتر در طول سال ارائه می‌ شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: این نهاد برای کمک به خانوار‌های تحت حمایتی که دارای سالمند بیمار و زمینگیر هستند، ماهانه ۱۰۰ هزار تومان  برای نگهداری هر نفر سالمند در منزل پرداخت می‌ کند.

 وی افزود: خدمات آموزشی، اهدا سبد بهداشتی، پرداخت وام کارگشایی، کمک هزینه رفاهی از دیگر خدمات کمیته امداد به سالمندان تحت حمایت است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با توجه به تزریق واکسن آنفولانزا  ۱۶ هزار نفر از سالمندان تحت حمایت این نهاد در استان  گفت: یکی از برنامه‌ های مهم  این نهاد، تامین سلامت نیازمندان و مراقبت‌ های بهداشتی مددجویان است.

وی با بیان ارائه خدمات درمانی به سالمندان تحت حمایت در استان گفت: ۴ میلیارد تومان دربخش بهداشت و درمان برای سالمندان تحت حمایت در شش ماه نخست امسال هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۵۸ درصد از سالمندان تحت حمایت این نهاد  در مازندران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، افزود: ۱۵ هزار و ۶۸ نفر سالمند به صورت موردی و تک خدمتی از خدمات این نهاد در طول سال بهره‌مند می‌ شوند.

کوچکی گفت: ۳۸ درصد سالمندان  تحت حمایت کمیته امداد مازندران در شهر‌ها  و ۶۱ درصد از آن‌ها در روستا‌های استان ساکن هستند.

انتهای پیام/ م

خدمات کمیته امداد مازندران به سالمندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار