رویداد‌هایی که امروز ۱۶ مهر ماه در آذربایجان غربی خبری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛همایش بین المللی شمس و مولانا امروز شانزدهم مهر در خوی به کار خود ادامه می‌دهد؛ این همایش دیروز شنبه پانزده مهر با پیام رئیس جمهوری حسن روحانی و با سخنرانی شمس و مولاناپژوهان در این شهر آغاز شد.
شمس الدین محمد بن علی بن ملک داد تبریزی معروف به 'شمس تبریزی' بنا بر اشاره‌های تاریخی به احتمال زیاد در سال ۵۸۲ هجری قمری به دنیا آمد و ملقب به 'شیخ پرّان' و 'زر دوز' بود.
کتاب 'مقالات شمس' شامل مطالب ارزنده‌ای با موضوع عرفان است؛ این کتاب سوال و جواب‌های شمس و مولانا و مریدان و منکران آنان را در بر می‌گیرد و توسط شاگردان وی گردآوری شده است.
هفتم مهرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز شمس نامگذاری شده است و همه ساله برنامه‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی گوناگونی در خصوص معرفی اندیشه‌ها و مزار شمس تبریزی در خوی برگزار می‌شود.
برگزاری نشست گفتمان جوانان و ورزشکاران با محوریت دفاع مقدس و قیام عاشورا با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی از دیگر رویداد‌های خبری امروز یکشنبه شانزدهم مهر در این استان است.

انتهای پیام/م

رویدادهای خبری امروز یک شنبه شانزدهم مهر در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.