مدیر کل دفتر امورکودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر کاربرد مهدهای کودک شبانه روزی در سطح کشور محدود است، اما با این وجود چندین واحد مهد کودک شبانه روزی فعالیت می‌کنند.

کاربرد مهد کودک های شبانه روزی در کشور محدود استمحمد نفریه مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: فعالیت مهدهای کودک‌ شبانه‌روزی منوط به اخذ مجوز از سازمان بهزیستی کشور است و عملکرد این مهدهای کودک‌ به طور مستمر رصد شده و مورد بررسی کارشناسان و ناظران این سازمان قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: اخذ مجوز تاسیس مهد کودک از سوی متقاضیان، به طور کلی در انحصار سازمان بهزیستی کشور است و در مراجع قانونی به طور صریح آمده است که پروانه فعالیت مهد کودک به عناوین مشابه، همچون مهدهای کودک شبانه روزی، باید از سوی بهزیستی صادر شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده 26 قانون تنظیم مقررات مالی دولت و همچنین بر اساس تبصره 2 ماده 2 مدارس غیر انتفاعی که برای آموزش و پرورش است، دقیقا به این موضوع اشاره شده است که پروانه فعالیت و برنامه کاری تمام مهدهای کودک باید از طرف سازمان بهزیستی صادر شود.

نفریه خاطر نشان کرد: مهدهای کودک شبانه روزی در کنار بیمارستان ها که پرستاران و پزشکان شیفت شب برای سپردن فرزند خود تمایل به استفاده از مهد کودک دارند و همچنین در نزدیکی کارخانجاتی که در برنامه کاری آن ها فعالیت کارمندان و کارگران در شیفت شب هم ادامه دارد، ایجاد می شود.

وی گفت: در حال حاضر کاربرد مهدهای کودک شبانه روزی در سطح کشور محدود است، اما با این وجود چندین واحد مهد کودک شبانه روزی در سراسر کشور، با اخذ مجوزهای لازم فعالیت خود را دنبال کرده و خدمات مورد نیاز را به متقاضیان و به ویژه مادران شاغل در شیفت شب ارائه می کنند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: تعداد مربیان و برنامه های اجرایی مهدهای کودک شبانه روزی دقیقا مانند مهدهای کودک روزانه است و در صورتی که هر کدام از مجموعه‌های مهد کودک بخواهند خدمات خود را در طول شب ارائه کنند، باید مسئول فنی شیفت شب آن ها از شیفت روزانه مستقل باشد.

اختصاص یارانه  مهد کودک برای خانواده های سه دهک پایین جامعه

نفریه اضافه کرد: سالانه 30 هزار کمک هزینه از سوی سازمان بهزیستی، برای گروه‌های هدف تحت پوشش بهزیستی از جمله زنان سرپرست خانوار که کودک خردسال دارند، خانواده هایی که سرپرست معلول دارند و توانایی نگهداری از کودک خود را ندارند و همچنین خانواده هایی که از نظر کسب درآمد ضعیف بوده و به لحاظ کسب درآمد جزء سه دهک پایین جامعه هستند، اختصاص داده می شود.

وی افزود: این کمک هزینه ها به صورت یارانه در اختیار مهدهای کودک قرار می گیرد و خانواده های جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور، پس از ثبت نام فرزند خود در مهدهای کودک بخشی از هزینه های نگهداری کودکان خود را پرداخت و بخش دیگر آن توسط سازمان بهزیستی به مهدهای کودک پرداخت می‌شود

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور افزود: فعالیت مهدهای شبانه روزی در شیفت عصر و شیفت شب دنبال می‌شود و در صورت نیاز و درخواست متقاضیان، سازمان بهزیستی کشور نسبت به تاسیس و افزایش مهدهای کودک شبانه روزی اقدامات مورد نیاز را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محب الله
۱۴:۲۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
مهد کودک شبانه روزی
Iran (Islamic Republic of)
محب الله
۱۴:۲۶ ۲۴ تير ۱۴۰۲
مهد کودک شبانه روزی
آخرین اخبار