از سوی رئیس سازمان سینمایی، وظایف و مأموریت‌های شورای سیاست گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تعیین شد.

حیدریان ماموریت های شورای سیاست گذاری جشنواره  فیلم فجر را اعلام کردبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی فیلم فجر؛ در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر که روز گذشته در سازمان سینمایی برگزار شد محمد مهدی حیدریان با برشمردن وظایف این شورا گفت: تصویب مقررات و شیوه برگزاری جشنواره و بخش های آن اولویت اول است و در ادامه اعضای هیئت انتخاب و آیین نامه انتخاب فیلم‌ها، اعضای هیئت داوری و آیین نامه داوری آثار و بزرگداشت‌ها و آیین ها باید جزو وظایف شورا قلمداد شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر تصویب بودجه جشنواره و تامین‌کنندگان مالی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف برگزاری جشنواره در حین برگزاری را از دیگر وظایف این شورا عنوان کرد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى و رئيس سازمان سينمايى در ادامه جشنواره‌هاى ملى و بين المللى فجر را مهمترين و با‌شكوه ترين رويداد هنرى همزمان با جشن هاى پيروزي انقلاب اسلامى دانست و با تاکید بر شفاف سازى هزينه هاى جشنواره هاى سينمايي اظهار کرد: همزمان با تلاش برای پرشكوه تر شدن و مردمى بودن جشنواره فيلم فجر باید برای صرفه‌جويى و شفاف سازى هزينه هاى اين رويدادها و فرايند اجرایى آن تلاش کنیم؛ چرا كه جشنواره فیلم فجر مهم ترین رویداد حرفه ای سینمای ایران و برگزاری همزمان آن با دهه مبارک فجر با پیشینه‌ای به قدمت انقلاب اسلامی ارزش و اهمیت آن را دو چندان می نماید.

حيدريان مردم و افكارعمومى را حاميان اصلى جشنواره فيلم فجر دانست و گفت: مردم حق دارند در جريان اطلاعات مالى جشنواره ها باشند و نگاه دلسوزانه و سازنده رسانه ها، به دست اندركاران چنين رويداد مهم هنرى، اين فرصت را می‌دهد تا خطاهاى احتمالى را كاهش و كيفيت برگزارى جشنواره را افزايش دهند. لذا ما فارغ از فضاسازی و بازی رسانه‌ای خود را موظف به شفاف‌سازی می‌دانیم و بر اساس آغاز اجراى قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبير و اميد، هزينه‌هاى دوره‌هاى پيشين جشنواره هاى فجر در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات قرار گرفته و در جشنواره سی و ششم فجر نيز مسائل مالى اين رويداد اطلاع رسانى مى شود.

وی با اشاره به اهميت سى و ششمين جشنواره فيلم فجر و تجارب سه دهه اخير ادامه داد: جشنواره محلى براى کشف و معرفی استعدادهای درخشان در کنار بهره‌گیری و قدرشناسی از تجارب به بار نشسته صاحبان تجربه و علم این هنر بى بديل، نسبت به ایفای سهم از برنامه جامع سینمای ایران است.

علیرضا رضاداد، علیرضا تابش، حسن خجسته، محمد بزرگ نيا و ابراهیم داروغه زاده از اعضای شورای سیاست گذاری سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند که در اولین جلسه فراخوان این دوره و شیوه برگزاری و بخش های آن را نهایی کردند که بزودی اعلام می شود.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار