رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد:

متولیان قرآنی باید حامل پیام قرآنی باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی گفت: متولیان قرآنی در درجه اول خود باید حامل پیام قرآنی باشند و با عمل به قرآن کریم آن را در جامعه ترویج دهند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی؛ نماینده ولی فقیه و رِئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، صبح امروز در دومین همایش قرآن، عترت و نماز که با حضور کارشناسان فرهنگی و پرورشی ادارات‌ کل آموزش و پرورش کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم بسیاری از بیماری‌ها مانند بیماری‌های جسمی، روحی و حتی بیماری مدیریتی جامعه را برطرف می‌کند.
 
وی با بیان اینکه قرائت قرآن کریم باید همراه با معرفت باشد، افزود: متولیان قرآنی در درجه اول خود باید حامل پیام قرآنی باشند و با عمل به قرآن کریم آن را در جامعه ترویج دهند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه فراگیری قرآن کریم با چنین جلساتی در جامعه افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم از اینگونه جلسات قرآنی به‌خوبی استفاده شود، تصریح کرد: تلاوت قرآن کریم صرفاً برای سرگرمی و هنر آن نیست، بلکه باید برای فراگیر شدن آن در سرتاسر دنیا تلاش کنیم.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه هرکسی باید در حد توان خود برای ترویج قرآن کریم در جامعه تلاش کند، خاطرنشان کرد: باید به داشته‌های خود در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی توجه و از آن‌ها بهره‌گیری کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه برترین و موفق‌ترین افراد را باید برای حوزه قرآنی به‌کارگرفت، افزود: شهید حججی بین خود و خدای خود کاری کرد که تبدیل به شهید جهانی و سخنگوی شهدای جهان اسلام شد. این‌ها از تربیت‌شدگان مکتب قرآن کریم هستند.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از وظایف اصلی همه مسئولان کشور را ترویج فرهنگ قرآنی دانست و گفت: باید تلاش شود تا بحث قرآن و عترت را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.
 

آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی در تربیت نیرو‌های قرآنی دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی در پایان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، تاکید کرد: آموزش و پرورش ظرفیت عظیمی در تربیت نیرو‌های قرآنی دارد. برای مثال مسابقات زیر ۱۸ سال دانش‌آموزی فرصت خوبی برای ایجاد نشاط قرآنی در مدارس و تربیت نخبگان قرآنی است.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار