گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در سنندج

به مناسبت روز جهانی ناشنوایان مراسمی در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،به مناسب روز جهانی ناشنوایان مراسمی با حضور مدیرکل بهزیستی استان کردستان، رئیس بهزیستی شهرستان سنندج، برخی از مسئولین و اعضای NGO های ناشنوایان و خانواده‌های آنان در مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد.

امید مهتاب رئیس بهزیستی شهرستان سنندج، ضمن گرامیداشت این روز به جامعه ناشنوایان، گفت: هدف از این مراسم افزایش سطح آگاهی ناشنوایان، تامین حقوق انسانی و هم‌چنین آشنایی هرچه بیشتر مردم با مشکلات این قشر از جامعه است.

رئیس بهزیستی شهرستان سنندج با بیان اینکه این سازمان همواره به عنوان حامی معلولین برای رفاه و آسایش آنان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد ورزید، افزود: ارائه خدمات به معلولین و ناشنوایان جزء رسالت ذاتی و وظیفه بهزیستی می‌باشد.

مهتاب اظهار داشت: مکانی برای دفتر کانون ناشنوایان استان به همراه دو میلیون وجه نقدی جهت تجهیز این مکان در نظر گرفته شده است که به امید خدا در هفته آتی تحویل کانون داده خواهد شد.

همچنین در این مراسم فرید میرزایی رئیس کانون ناشنوایان استان کردستان، ضمن ابراز خرسندی از حضور مدعوین، گفت: وجود شما در کنار معلولین نشان از همدلی وحمایت از آنها است و امیدواریم در کنار همه شما عزیزان و با همفکری یکدیگر در راستای اهداف کانون قدم‌های مثبتی برداریم.

سینا کریمی به نیابت از جامعه معلولین استان ضمن تقدیر از مسئولین بهزیستی، افزود: خوشبختانه مدیریت کنونی بهزیستی در راستای کمک به جامعه معلولین استان و توسعه این قشر تلاش‌های وافری انجام داده است و دستاوردهای آن کاملا مشهود است.

کریمی ضمن انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های دولتی، گفت: در بسیاری از ارگان‌های دولتی کمترین اهتمام و توجه به قشر معلولین صورت گرفته است و جامعه معلولین علی الخصوص ناشنوایان برای انجام امورات خود نیاز به یک رابط برای برقرای ارتباط مناسب جهت بیان مسائل خود دارند، که متاسفانه این امر تاکنون محقق نشده است.

گفتنی است در این مراسم برنامه‌های متنوعی همچون دف نوازی، تئاتر، سرود توسط ناشنوایان اجرا شد و در پایان از تعدادی ناشنوایان با اهداء لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد و هم‌چنین مقرر شد به 5 زوج ناشنوا جهیزیه اهداء شود.

انتهای پیام/

ارائه خدمات به معلولین و ناشنوایان رسالت ذاتی بهزيستی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.