عدم دسترسی بیش از 40 درصد جمعیت روستایی افغانستان به آب آشامیدنی بهداشتی

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات افغانستان، عدم دسترسی بیش از 40 درصد از جمعیت روستایی این کشور به آب آشامیدنی بهداشتی را یک چالش جدی برشمرد.

عدم دسترسی بیش از 40 درصد جمعیت روستایی افغانستان به آب اشامیدنی بهداشتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت احیا و انکشاف دهات می‌گویند تنها 58 درصد جمعیت روستایی افغانستان به آب آشامیدنی بهداشتی دسترسی دارند.

«اکبر رستمی»، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات، در یک نشست خبری در کابل، عدم دسترسی بیش از 40 درصد از جمعیت روستایی این کشور به آب آشامیدنی بهداشتی را یک چالش جدی برشمرد.

آقای رستمی گفت: "در سه سال گذشته این وزارت با ایجاد 450 شبکه آب رسانی توانسته به بیش از 2 میلیون و 900 هزار  شهروند کشور زمینه دسترسی به آب آشامیدنی بهدشاتی را فراهم کند اما هنوز هم محرومیت بیش از 40 درصد شهروندان به ویژه روستا نشینان از دسترسی آسان به آب آشامیدنی از مشکلات عمده مردم در کشور محسوب می شود".

وی افزود:" بر اساس برنامه‌های میان مدت این وزارتخانه، دسترسی شهروندان به آب آشامیدنی بهداشتی به ویژه در روستاها تا چهار سال آینده به بیش از 70 درصد افزایش خواهد یافت".

سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات، کارکردهای این وزارتخانه در سه سال گذشته را بی سابقه خواند.

آقای رستمی گفت که این وزارت در سه سال گذشته بیش از 40 هزار پروژه توسعه ای به ارزش بیش از 916 میلیون افغانی را در کشور تطبیق کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار