16مهر روز جهانی کودک

شانزدهم مهرماه 8اکتبر دربرخی نقاط دنیااز جمله ایران روز جهانی کودک نام گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ روز کودک روزی است که برای یاد بودوافتخار کودکان شناخته شده است، کشورها و سازمان های مختلف روزهای متفاوتی را به عنوان روز کودک اعلام کرده اند و آن را جشن می گیرند.

16مهر روز جهانی کودک

نامگذاری روز جهانی کودک

درسال 1946 بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا مجمع عمومی سازمان ملل به منظور حمایت از کودکان, سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست انجمن بین المللی ویژه کودکان سازمان ملل نام گرفت، در سال 1953 یونیسف یکی از بخش های دائمی در سازمان ملل متحد گردید و روز8 اکتبر روز جهانی کودک نامگذاری شد.

16مهر روز جهانی کودک

نیازهای کودک

1- نیازمندیهای جسمانی کودک، نیازجسمانی کودک با فراهم ساختن مادی امکان پذیر است تا از این طریق نیاز های بدنی او اشباع شود.این رشد و نمو با تغذیه, بهداشت کافی, مسکن, خواب, بازی و امثال آن به دست می آید.

2-تعلیم ورزش به کودک:هفت سال اول زندگی کودک باید آزادانه به بازی و جنبش های بدنی صرف شود که دراین باره رسول اکرم می فرماید: اگر کسی دارای طفل خردسالی بود باید با او در جنبش های کودکانه و حالت بچه گانه همکاری وهماهنگی نماید.

نیازهای روحی کودک

1-انتخاب نام زیبا، خستین نیکی پدربه کودک انتخاب نام زیبا وخوشایند برای اوست واین ازحقوق لازم کودکان است.

2-احترام، پیامبر گرامی به والدین امر کردند به کودکان خود احترام بگذاریدچرا که بی توجهی وبی احترامی به آنان باعث بروزمشکلات عاطفی زیادی درکودکان می گردد وهم چنین در روایتی ازپیامبر اکرم چنین آمده است:فرزندان خود رازیادببوسید، زیرا هر بوسه برای شما مقام ومرتیتی در بهشت فراهم می شود که فاصله میان هرمقامی, پانصد سال است.

16مهر روز جهانی کودک

یادگیری در زمان کودکی به دلیل آمادگی ذهنی بالای کودکان بسیار سریع وبهتراز سایرزمان ها صورت می گیردکودک نسخه ای ازانسان بزرگسال است با محدودیت هایی درادراک وفهم مطالب, در روایتی از امام علی علیه السلام می خوانیم، هرکس درکودکی آموزش نبیند دربزرگی به مقام ارجمندی نمی رسد. 

16مهر روز جهانی کودک

ویژه برنامه های روز جهانی کودک:

محمد رضاجوادی مدیر کانون پرورش فکری کودکان  ونوجوانان استان همدان گفت: برنامه هایی به عنوان هفته ملی کودک در همدان برگزار می شود.

وی بیان کرد:برنامه های روز جهانی کودک از تاریخ 15 الی 21 مهرماه برای 200 هزار کودک برگزار خواهد شد.

 مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خاطر نشان کرد:برگزاری برنامه ها به استان ابلاغ شده و رویکرد امسال با توجه به تقارون هفته ملی کودک با ایام محرم وعزاداری سرور وسالار شهیدان درموزه فرهنگ عاشورایی است وبه دنبال این اصل مهم در کنار آن به نیازهای کودک در حوزه  شادی ونشاط نیز پرداخته می شود.

16مهر روز جهانی کودک

16مهر روز جهانی کودک

جوادی با اشاره به اینکه شعار ما در هفته ملی کودک (هر کودک نشانه خداست) اعلام کرد وافزود: هدف اصلی از برگزاری برنامه ها جلب افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی ونیازها وخواسته های کودکان امروز است.

وی تاکید کرد:ویژه برنامه های روز جهانی کودک از 16مهرماه از ساعت 10الی 12 توام با بخش های جشنواره ملی قصه گویی درسینما کانون همدان برگزار می شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد:همایش کودکان عاشورایی در روز چهارشنبه 19 مهرماه از ساعت 9 الی 11 شب در باغ موزه دفاع مقدس همدان باحضور500نفراز دانش آموزان برگزار می شود.

جوادی افزود:برنامه نقد کتاب پنجشنبه 20مهرماه در شهر قروه شهرستان رزن با حضور نویسنده کشوری ونویسندگان استان برگزار خواهد شد وی درپایان تصریح کرد: از کودکان مدافع حرم دیداری خواهیم داشت.

16مهر روز جهانی کودک

 

16مهر روز جهانی کودک

کودک علاوه بر نیازهای جسمانی خوراک پوشاک مسکن وغیره احتیاج به نیازهای عاطفی هم دارد، تا در بزرگسالی زندگی خود را به بهترین نحومدیریت کند.در این صورت با اعتماد به نفس بیشتری برمشکلات چیره می شود، دردین مبین اسلام به تربیت کودک اهمیت ویژه ای داده شده است واحادیث بسیاری از پیامبران وامامان در این زمینه گویای این مطلب است.

انتهای پیام/ص.ف

آغاز روز جهانی کودک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.