بیگی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آتش‌نشانان مشمول بیمه‌تأمین اجتماعی با شرایط زیان‌آور می‌شوند

عضو کمیسیون شوراها از تصویب طرح استفساریه قرار گرفتن پرسنل آتش‌نشانی در گروه مشاغل سخت در جلسه این کمیسیون خبر داد.

آتش‌نشانان مشمول بیمه‌تأمین اجتماعی با شرایط زیان‌آور می‌شونداحمد علیرضابیگی عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح نشست امروز عصر این کمیسیون، گفت: طرح استفساریه درباره قرار گرفتن دیگر آتش‌نشانان در حوزه سخت و زیان‌آور بودن کارشان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: آتش‌نشانی دو نوع پرسنل دارد، آتش‌نشانانی که تحت پوشش تامین اجتماعی بوده و مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور می‌شوند که از مزیت بهتری هم برخوردار هستند مانند آتش‌نشانان شهرداری که بازنشستگی خاص هم دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو  اذعان کرد:‌ گروه دوم از آتش‌نشانان هم مشمول تامین اجتماعی نبوده و جزء مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌شوند؛ در این جلسه با تصویب این استفساریه این نوع از پرسنل‌ها نیز می‌توانند جزء مشاغل سخت در آتش‌نشانی به حساب بیایند.

بیگی با اشاره به دیگر دستور این کمیسیون گفت: طرح حمایت از مالکان و صاحبان ابنیه‌های تاریخی که نیازمند حمایت هستند هم در نشست امروز بررسی و کلیات آن تصویب شد؛ جزییات این طرح هم به جلسه روز سه‌شنبه این کمیسیون موکول شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطر نشان کرد: ‌گزارشی هم از فعالیت‌های سازمان اورژانس کشور در مورد مراسم حج و اربعین و همچنین احداث خط هوایی هلیکوپتر در تهران در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار