معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد؛

راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از راه‌اندازی بیمارستان صحرایی از ششم آبان ماه در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛جانبی معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: در راستای ارائه خدمات درمانی به زوار حسینی که در مراسم اربعین از مرز شلمچه رهسپار کشور عراق می‌شوند تمهیدات و برنامه‌هایی نظیر استقرار بیمارستان صحرایی، اتوبوس آمبولانس، آمبولانس و ... در نظر گرفته شده است.

حجت‌الله جانبی  افزود: از ششم آبان‌ماه یک بیمارستان صحرایی مجهز و دارای اتاق عمل در مرز شلمچه مستقر خواهد شد و در حال حاضر برای این بیمارستان 50 تخت برنامه‌ریزی شده است و تمامی تخت‌ها نیز به کپسول اکسیژن مجهز خواهند بود.

وی گفت: دو پزشک عمومی، یک درمانگاه، چند ماما و همچنین تعدادی پرستار به صورت شبانه‌روزی در این بیمارستان در مدت اعلام شده فعالیت خواهند داشت.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در این ایام تمامی مراکز درمانی، پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی و بیمارستان‌های ما از جمله بیمارستان طالقانی بهشتی در آبادان و همچنین بیمارستان ولیعصر خرمشهر برای ارائه خدمات درمانی به زوار در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و به تمامی بیمارستان‌ها ابلاغ شده که در این راستا مکان‌هایی را برای ارائه خدمات درمانی در زمان وقوع حوادث از قبل پیش‌بینی نشده در مراسم اربعین نظر بگیرند.

 جانبی گفت: برنامه‌ریزی شده تا از ظرفیت پزشکان متخصص نظیر پزشک جراح، پزشک زنان، متخصصان بیهوشی و ... در صورت نیاز و اضطرار در بیمارستان صحرایی مستقر در مرز شلمچه استفاده شود تا بعدها در صورت وقوع هر حادثه، این پزشکان متخصص بنا به شرایط و نیاز به این بیمارستان اعزام شوند.

 معاون درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و 6 تا 10 دستگاه آمبولانس از ششم آبان‌ماه برای خدمات‌رسانی به زوار در نقاط مختلف مرز شلمچه استقرار می‌یابند و از مدیران شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های ماهشهر و امیدیه نیز دعوت کرده‌ایم تا در صورت توان جهت ارائه خدمات درمانی به زوار در مرز شلمچه به ما کمک کنند.

انتهای پیام/د

راه اندازی بیمارستان صحرایی در مرز شلمچه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.