راه اندازی اورژانس دریایی در مازندران

راه اندازی اورژانس دریایی در طول نوار ساحلی مازندران موجب کاهش آمار تلافات جانی در سواحل و افزایش خدمات اورژانس بموقع به مسافران خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمید رضا فرنیا رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد با اشاره به اینکه ترافیک سنگین خیابان‌های محمودآباد در ایام تعطیل که موجب کاهش زمان حضور بموقع آمبولانس در نقاط اعزامی شده است، گفت: اورژانس دریایی با توجه به اینکه محمودآباد تنها شهر در مازندران است که از بیمارستان ساحلی بهره‌مند است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد رشد پوشش ماموریتی اورژانس در ۶ ماه نخست امسال با سه هزار و ۸۹۳ پوشش ماموریتی صورت گرفت، افزود: در ۶ ماه نخست سال ۹۵، سه هزار و ۲۵۶ ماموریت انجام شده و که این میزان در سال ۹۶ با رشد ۲۰ درصدی ۹۹ درصد ماموریت‌ها از سوی اورژانس پوشش داده شد.

فرنیا با اشاره به اینکه اورژانس محمودآباد از سال ۸۰ راه اندازی و به بهره برداری رسید، گفت:: ۱۶ سال از آغاز فعالیت اورژانس محمودآباد می‌گذرد و تاکنون ۳۴ هزار و ۴۵۳ ماموریت انجام گرفت و اورژانس تاکنون صاحب ۵ پایگاه فعال در سطح شهرستان است.

وی از اضافه شدن تجهیزات و اعتبارات به اورژانس محمودآباد در دولت یازدهم خبر داد و افزود: ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون تومان دو دستگاه آمبولانس، ۱۰ میلیون تومان یک دستگاه موتور آمبولانس که از نخستین روز نوروز امسال در سطح شهر استفاده از آن آغاز شد و ۵۰۰ میلیون تومان امکانات روز هزینه شد.

وی گفت: این اورژانس از نظر استاندار در جایگاه مناسبی قرار دارد و در برنامه ششم توسعه اضافه شدن دو پایگاه در روستا‌های خشت سر و احمدآباد محمودآباد پیشنهاد داده شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد از افتتاح نخستین ایستگاه سلامت اورژانس کشور در محمودآباد خبر داد و افزود: هزار و ۴۰۰ نفر را کمتر از ۲۰ روز کمک‌های اولیه مانند فشار خون، قند خون و تست قلب صورت گرفت و در این میان ۶ نفر از مراجعه کنندگان در کمتر از ۲ ماه با بیماری فشار خون بالا تشخیص داده شدند.

فرنیا گفت: برای نخستین بار طرح هر خانواده یک امداد گر در سطح شهر اجرا شد که به مدت ۴ شب و ۴ روز در روستای گلیرد محمودآباد آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح همیار اورژانس کشور در محمودآباد برای نخستین بار با تلاش اورژانس برگزار شد، افزود: دوره اول آموزش زمستان ۹۵ با ۳۰ نفر آغاز و تابستان امسال با حضور ۱۶۰ نفر از اقشار مختلف شهر ادامه یافت.

رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد گفت: این دوره‌ها ۳۰ ساعت عمومی و کمک‌های اولیه و ۴ روز عملی است که طی دو آزمون عملی و تئوری با نظارت اورژانس کشور آزمون برگزار می‌شود و بعد از قبولی با دریافت ۸۰ درصد نمره داوطلبان به عنوان همیار اورژانس آغاز فعالیت می‌کند.

انتهای پیام / آ

اورژانس دریایی در مازندران راه اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار